Direktlänk till inlägg 24 december 2015

Swedish Christmas!

Av Josefin Lindberg - 24 december 2015 10:01

Så här kom några bilder från raftingen som lovat! Det var så himla kul och något som förmodligen kommer att göras om!

När vi blivit inkvarterade på campingen av hyrfirman blev det vänta som gällde. Vi hade utcheckning vid 10 men vår bilmeck hade inte kommit ännu så vi fick stanna till 12, hyrfirman ordnade detta. Men eftersom vi inte fick använda bilen så tog vi oss ingenstans men campingen hade en pool! Där spenderade vi en stund. Vi fick sedan ett telefonsamtal och vi skulle ta bilen till en bilmeck så vi plockade iordning våra saker för att få bilen lagad...trodde vi ja, bilen startade inte! Det var bara att ringa hyrfirmagubben och tala om vad som hänt. Han kom så småningom och lagade våran bil men satan vad varmt det var att stå i solen...jag brännde mina fötter! När bilen äntligen var lagad gav vi oss av mot Napier. Vi fick dock inte ha på någon ac eller något som drog batteri så det blev fruktansvärt varmt..vi stannade till på några ställen för att få lite frisk lift..och tittade lite på utsikten!

Vi kom tillslut fram till Napier och hittade en superbra camping! Utsikten var otrolig..havet!

Eftersom vi var så varma och det var fint väder kunde vi inte låta bli, vi var bara tvugna att bada!

Det var så himla skönt men det var så blåsigt så det var lite vågigt men det var ganska kul! Vi lagade sedan mat och gick en sväng längs stranden för att ha något att göra! När vi kom tillbaka till bilen kröp vi in och njöt av utsikten!

Det är inte varje kväll man har havet nestgårds!

Nästa morgon var det mulet, vi som tänkt springa och bada innan vi åker vidare men när vi ätit frukosten började det regna så vi valde att åka vidare. Dagens mål är Kiras gård! Vägen dit var otrolig, vilken jäkla utsikt det var ibland!

Vi stannade även till i Papaioea för att fika. Vi gick även in på bibblan för att ladda ner bilderna från raftingen. När vi åkte från Papaioea åkte vi en liten väg till gården. Det var verkligen en liten väg, grusväg och det kändes som om det skulle bli svårt att möta någon men det gick bra och inget möte!

När vi kom fram kom Geoff och Elin ut och mötte oss! Gud så skönt att träffa Elin igen, jag har saknat henne! Det var skönt att komma tillbaka till gården och känna att det blev lite normalitet. Kvällen spenderades i köket med Elin och visa Johanna runt. Jag var ute i hagen hos min häst, gissea vad jag saknat honom! Det var en skön dag!


Julafton och svenska jul!
Dagen började med tomtegröt och sedan träning. Tillbaka och ombytt hjälpte jag till i köket. Förmiddagen bjöd på sol och varmt väder vilket var väldigt skönt! När vi satte oss för att äta började det regna lite lätt. Efter maten fick vi fin besök...tomten!


 Jag fick en julklapp, ett halsband med matchande örhängen som var superfina! Tack Kiras! Efter julklapparna var det dags för fika, mums! Efter fikat gick vi allihop ner till stranden med hundarna men när vi alla kommit ner började det småregna ige ..inte helt optimalt men okej ända tills himlen öppnade sig. Då var det bara att springa hem! Kvällen har spenderats i tv soffan. Nu är jag trött och ska snart sova!


GOD JUL på er där ute! Nu är min julafton snart slut så tack alla underbara som har varit med och firat jul hos familjen Kira på Nya Zeeland, det har varit en kanondag bortsett från vädret!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards