Alla inlägg den 1 december 2015

Av Josefin Lindberg - 1 december 2015 11:03

Så dagen har varit låååång. Den började med att gå upp klockan 7 för att sedan vid halv 9 åka mot Papaioea. Klockan 10 hade jag tid på Ink tattoo studio med Tim! Han visade mig stencilen, gisses vilken underbar skiss. Sedan gjorde han iordning så att han kunde fästa den på mitt ben och målade det som saknades. Sedan var det dags för att sätta igång..trodde vi ja, maskinen ville inte fungera som den skulle. Den fick inte tillräckligt med ström, så fort han satte nålen mot huden dog maskinen. Klockan 11 hade vi fortfarande inte kommit igång. Tim försökte igen och nu kunde han göra lite mer än en millimeter åt gången så vi började. När Noel var klar med sin kund fick vi låna hans maskin i en timme och då kom vi igång ordentligt. Det kändes inte alls i början och jag var nära på att somna flera gånger. När vi äntligen kommit så långt att det var dags för färgen började jag bli riktigt rastlös och huden började ömma. Då kom Elin med nötter, underbart att ha något att göra. Men ju längre tid det tog desto ömmare blev jag. När klockan närmade sig tjugo i 5 kom nästa kund. Tim frågade om det var okej om vi avslutade en annan dag vilket jag var tacksam för. Än så länge är jag nöjd med vad som är gjort. Tack Tim för idag!

 

Den är inte klar ännu så det blir en tur tillbaka fredagen den 11...men det är bra..då kommer det inte att göra lika ont längre!

Nu ska jag sova och jag hoppas på en hel natts sömn!

Ovido - Quiz & Flashcards