Alla inlägg den 7 december 2015

Av Josefin Lindberg - 7 december 2015 09:56

Igår var det för jul..det var väldigt trevligt! Det var god mat, Janssons, köttbullar, gravad lax och två sorters sill...vi hade också hemmakokt glögg x2 och hemmabryggd snapps!

Det bjöds ju förståss också på lussekatter, pepparkakor, chokladkola och daim. Allt hemmagjort förståss! Som efterrätt bjöds det på jorg0dgubbar, färskplockade på morgonen!

Dock så mådde jag inte så bra..min hals irriterade och jag kände mig allmänt låg..och inte blev det bättre att vi fick se att en höna och tuppen hade rymt och att tuppen också blivit attakerad av en av hundarna. Han var väldigt skadad så det enda vi så att göra var att avliva honom...inte alls rolig avslutning på dagen..när jag sedan var klar för sängen frös jag så mycket att jag fick ha två täcken på mig.

När jag vaknade idag mådde jag inte alls bra. Jag hade ont i hela kroppen och halsen var fortfarande irriterad. Jag tog en värktablett och hoppades på det bästa. Jag och Elin gick ut och städade i hönsgården, tog bort allt bajs och gav nytt vatten och mat.

När det var gjort kollade vi vingarna på de andra hönorna och klippte några, vi säkrade ochså hönsgården mera för att undvika samma sak som igår igen. Vi hoppas att det är bra för tillfället, måste göras bättre innan vi släpper ut de små! När det var gjort mådde vi båda ännu värre så eftermiddagen spenderade vi i tv soffan. Vi har också varit ute och gett hönsen och kycklingarna mar under kvällen. Nu ska jag sova för att förhoppningavis må bättre imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards