Alla inlägg den 2 december 2015

Av Josefin Lindberg - 2 december 2015 10:38

Dagen har ägnats åt hönsen...eller snarare kycklingarna. Jag följde med Anette och Caelan ut i morse för att titta på kycklingarna. Den hönan som hade flest ungar hade inga kvar. Kycklingarna var spårlöst försvunna! Vi tittade överallt men kunde inga hitta. Men hon har fler ägg som hon ligger på så vi får hoppas att några fler kläcks. För att undvika fler missöden spenderade jag, Elin och Geoff förmiddagen åt att kycklingsäkra två delar av hönsgården, det vill säga ta bort alla möjligheter för kycklingarna att ramla eller försvinna in under något. Det gick bra och undertiden vi höll på fick Elin syn på att det var ett ägg till som höll på att kläckas. Ingen kyckling ännu senast jag tittade, får se hur det är i morgon. Efter lunch var det ogräsrensning som stod på schemat. Och det tog hela eftermidsagen och vi är inte klara ännu..jag och Anette hjälptes sedan åt med att göra pizza, bottnar hade vi färdiga. Kvällen avslutades sedan i tvsoffan tittandes på sista delen i sagan om ringen. Nu ska jag bara besöka alla ställen!

Min tatuering läker som den ska, den är bara lite öm när jag rör vid den så det känns kanon. Vill bara att den ska bli klar!

Ovido - Quiz & Flashcards