Alla inlägg den 3 december 2015

Av Josefin Lindberg - 3 december 2015 10:17

Idag har det gått i ett hela dagen. Det började direkt efter frukost, jag var nere i hahen och flyttade på staketet för att hästarna skulle få mer gräs. Det gick bra men det var väldigt blött i gräset. När jag kom tillbaka in hade mamma precis ringt (på skype) så jag ringde upp henne.
När jag pratat klart med henne var det bara att gå ut och ränsa ogräs i nätträdgården. Asså, smörblommor och dock är ett jäkla slit och inte alls roliga att ha och göra med...fasen vad de sprider sig och vilka jäkla rötter...men nu är det mesta ute, kanske några rötter kvar...hmm..vid lunch var vi i alla fall klara med nätträdgården och vi hade plockat undan utanför.

Efter lunch hjälpte vi Geoff och Anette med the potatogarden. Den behövde ränsas och Geoff tog bort taket.

Det blev så mycket bättre utan taket för nu behöver vi inte krypa för att kuna ränsa eller plocka potatis. Efter det var det dags att städa undan på framsidan, plocka undan lastpallar och skräp. Det var sedan tänkt att vi skulle ränsa i växthuset men när vi kom in där vände vi väldigt snabbt. Det var alldeles för varmt där inne så det fanns i te en chans att vi skulle klara av att ränsa utt att någon av oss tuppade av. Geoof bad oss då att bygga ut the net garden så att vi skyddar granatäpple trädet och kan plantera ut mer grönsaker. Vi använde lastpallar för utbyggnaden men värmen låg på ordentligt så vi fick ta många vattenpauser för att fylla på reserverna...men vi blev i alla fall klara.

Då var det bara att hämta lite hästbajs och lägga runt granatäpple trädet. Vi gick sedan ett varv i alla växthus för att kolla om det fanns något ätbart för att laga till middga. Vi hittade en del.

Elin gjorde i ordning surdegen för att kunna baka lussekatter och slängde även ihop en pepparkaksdeg! När hon gjorde det fixade jag middagen. På slutet fick jag hjälp av Caelan. Kvällen avslutades som vanligt med en film för mig och Elin och även en massa skratt!

Ovido - Quiz & Flashcards