Alla inlägg den 4 december 2015

Av Josefin Lindberg - 4 december 2015 10:55

När jag och Elin ätit frukost gick vi ut i växthiset för att rensa ogräs..vilket det fanns gott om. Undertiden vi rensa kom vi in på lucia och låtar. Vi startade musik på min telefon för att "sjunga upp" inför ett eventuellt luciatåg. Vi kom fram till att det nog behövs musik i bakgrunden om vi ska sjung...vi rensade två växthus och började sedan knäcka valnötter. Det gjorde vi fram till lunch. Efter lunch gick vi ut och plockade hästbajs som vi la in i våran nybyggda grönsaksträdgård. Jag hackade/grävde också två hål där inne för att kunna plantera ut två pumpor. Vi planterade också några bönor som vi ska hänga upp på uteplatsen för att de ska skugga sittplatsen eftersom vinrankorna inte växt sig tillräckligt stora. Efter några vändor med skottkärran full med bajs gick vi in och bytte om för att sedan baka pepparkakor. Elin gjorde degen igår när jag lagade mat.

De blev väldigt goda! Kvällen spenderades i tvsoffan för mig och Elin där vi tittade på först Graham Norton talk show följt ev ett avsnitt av coupling.

Nu ligger jag i sängen tillsammans med Nero och ska sova...

Ovido - Quiz & Flashcards