Alla inlägg den 5 december 2015

Av Josefin Lindberg - 5 december 2015 10:52

Dagen började sent för mig...jag fastande i min bok. Men efter en snabb frukost var jag med ut till hönsen. Idag var det dags att klä julgranen.

Vi gjorde det för att imorgon har vi förjul med några vänner till familjen som snart åker till Sverige. Det ska bli rikigt trevligt. Efter det var det bara att bege sig ut i köket tillsammans med Elin för att sätta fart med dagens uppgifter. Det första som gjordes var att börja med degen till lussekatterna, på surdeg. När det var gjort var det dags för glöggen!

När nästan allt var klart med glöggen torkade jag av alla ytor i köket och skurade vedspisen. Sedan var det dags för att baka ut lussekatterna!

Jag började sedan med pepparkakorna och då lyssnade vi på ABBA. Det gick bra men efter att ha stått i köket nästan hela dagen var jag trött men kände ändå att det kumde vra skönt med en dusch..men det var en dum idé, det är ju bara uppför här så när jag kom upp till toppen så var jag helt slut..men utsikten är fantastisk. Men jag fortsatte för att se om utsikten är lika åt andra hållet...och då gick det nedför. Och sedan var det bara att bända och springa upp igen. Men gisses vilken utsikt!

När jag kom hem följde jag med Elin ut och matade hönsen. När vi kom in kom de andra hem efter en tur till stan. De hade köpt fler höns..eller snarare kycllingar, fem stycke!

Nu ligger jag i sängen och ska sova! God natt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards