Alla inlägg den 16 december 2015

Av Josefin Lindberg - 16 december 2015 11:43

Dagen har spenderats på buss...i 12 timmar! My ass is really hurting now! Innan frukosten var jag och Elin ute och matade kycklingarna...när kommer jag att göra det nästa gång? Efter frukost packade vi in oss allihop i bilen för att först släppa av Caelan i skolan och sedan åka in till Papaioea för att jag och Elin skulle med bussen. När vi stod och väntade på att bussen skulle komma fick Elin lite besök för att säga hejdå, de är så himla söta! Bussen var försenad...inte en bra start men vi kom så småning om iväg..det började bra och jag och Elin pratade massor. Kan nog ha varit väldigt underhållande för medpassagerare om de hade förstått svenska vill säga. Jag blev så småningom uttråkad vilket ledde till lite sång, En busschaufför! Jag fick en del blickar från några i närheten men vad gör man inte för att underhålla en supertyst buss?? Det blev vägen förbi New Plymouth vilket gjorde att resan tog 12 timmar..i New Plymouth stannade vi och käkade, paus i 30 minuter. Men efter det blev resan värre..det kom nämligen på en tant som sedan började må väldigt illa och spydde väldigt mycket under en lång stund...och det resulterade i flera oplanerade stopp och tidsfördröjning. När vi kom till Hamilton där vi skulle byta buss var vi ca 45 minuter sena men vi skulle ha haft 30 minuters paus där så det blev bara en kvart. Vi bytte buss och tanten som spydde fortsatte inte med våran! YES! Resten av resan gick bra men det var samtidigt väldigt tråkigt för nu var det dags att säga hej då till Elin...vad ska jag göra utan henne? Vi har spenderat flera veckor tillsammans, det kommer att vara så konstigt imorgon bitti när hon inte finns i närheten. Det är tur att det finns internet så att jag kan lindra min abstinens lite i alla fall...Elin kommer att vara jobbigast att vara ifrån men hela Kira gården med allt därtill kommer att finnas i mina tankar..däribland min fina, underbara, stora rumpa till häst.
Nu sitter jag i korridoren på hostelet i Auckland där min tid på Nya Zeeland började men jag tror nog att den här gången i Auckland kommer att bli bättre. Har mer att göra och vet att på lördag kommer Johanna! Nu ska jag snart sova så att jag orkar med min första hjälpen kurs imorgon!
Om jag bara kan komma på min kod till kodlåset!

Ovido - Quiz & Flashcards