Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Awsome and mud!

Av Josefin Lindberg - 21 december 2015 09:52

Dagen började med att jag och Johanna blev upphämtade på campingplatsen för dagens stora äventyr och även Johannas födelsedagspresent, White Water Rafting. Det var awsome och något jag gärna gör om! (Bilder kommer senare när jag fått dem) Johanna var väldigt nöjd så det känns bra! När vi väl var tillbaka vid bilen åkte vi in mer mot centrum i Rotorua där vi ställde bilen och gick sedan mot stan. Då passerade vi förbil "varma källor"!

Vi pt sedan lunch på stan för att seda fortsätta söder ut. Vi planerade att stanna på ett ställe och springa som vi läst om men när vi kom dit var det bara för cyklister...så vi fortsatte. Vi kom sedan till ett ställe där det fanns en vandringsled upp på toppen på en berg, 3,5km upp så där sprang vi. Det var en fantastisk tsikt från toppen och det gick snabbt ner till bilen igen. Därifrån åkte vi sedan förbi en mud pool, kokande lera!

Vi planerade att åka in till Taupo och övernatta på en gratis camping men 9km från Taupo la bilen av...batteriet var helt dött och det laddade inte. Men efter kontakt med hyrfirman kom det en meckkille so hjälpte oss med nytt batteri och vi blev hänvisade till en betalcamping som hyrfirman står för. De kommer imorgon och lagar bilen. Nu ska vi sova efter en toppen dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards