Direktlänk till inlägg 20 december 2015

The trip has begun!

Av Josefin Lindberg - 20 december 2015 10:12

Igår kom Johanna! Yippee! Vi hade tänkt att åka mot Rotorua men eftersom hennes väska inte kom med så blev det andra planer, vi blev kvar i Auckland en natt för att kunna hömta ut väskan. Men det blev väldigt bra ändå. Vi ålte först till en park/berg för att komma ut lite. Där gick vi upp för att titta på utsikten som inte var helt fel!

Eftet det åkte vi mot campingen där vi sprang i 15 minuter och körde lite styrka. Det fanns allmän dusch och toalett, toaletten var pratande. När jag stod i duschen öppnades dörren helt plötsligt..den tyckte vist att det gått 10 minuter men inte en chans att jag stått där så länge, fem kanske max! Vi lagade sedan mat som blev väldigt god. Efter det åkte vi en sväng för att se oss om lite, vi kom så småmingom ut till havet.

När vi åkte tillbaka till campingen blev det inte dem väg vi tänkt oss men vi kom fram ändå. Vi ställde iordning bilen och plockade fram lite att äta.

Det blev sedan dags att sova. Vi somnade ganska snabbt.


Idag började med att åka in till flygplatsen för att hämta ut Johannas väska. Den kom som planerat vilket var skönt. Sedan började färden mot Rotorua. Det var en fin väg och vi stannade och åt lunch på vägen.

Vi passade även på att gå en led på 2,5 km. Det hade varit en guldgruva där för länge sedan så leden gick längs spåret, vilket även betyder inne i berget. Men det var fint att gå om än mörkt men vi tog oss runt! Sedan fortsatte vi tilll Rotorua. Här har vi tagit oss friheten att ställa oss på en betal camping. Den är jättefin. Vi bytte snabbt om till träningsklädrr och stack iväg och sprang. Det var fint men varmt och det blev mycket asfalt. Nör vi kom tillbaka till bilen gick vi mer till stranden där vi grävde ett hål som fyöldes med varmt vatten där vi badade fötterna och sedan gick vi i sjön och badade. Här på campingem fimms det också varm gyttja...som kokar!

Bäst att passa sig så att man inte ramlar i! Nu ligger vi i bilen och ska sova så att vi orkar med morgondagens äventyr!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards