Direktlänk till inlägg 18 december 2015

Snart lördag!

Av Josefin Lindberg - 18 december 2015 08:49

Yippee, idag hade jag sovmorgon...eller jag hade ingen klocka som ringde men det betyder inte att jag sov länge..jag vaknade samma tid som min klocka brukar ringa, 7.24 Kul..eller inte men jag låg kvar i sängen en stund för att ta det lugnt. Planen för dagen var att gå till en park, gå förbi kontoret och spara över mina kort på usb minnet, ta det lugnt på bibblan och sedan handla lite tills Johanna kommer imorgon. Och så blev det också med några tillägg. Jag började med att gå mot en park i närheten av bibblan. På vägen dit blev jag stoppad av en kille från Unicef som jag pratade med lite innan jag fortsatte. Jag nådde mitt mål utan problem!

Vädret var fint så det bar skönt att komma ut. Jag satte mig på en bänk och njöt av solen en stund innan jag började läsa.

Men jag kunde inte riktigt koncentrera mig på min bok utan tänkte på killen jag träffade på banken igår..när jag nästan somnade beslutade jag för att gå vidare, det vill säga gå till kontoret, men då måste jag gå förbi banken så varför inte titta in och se om han är där? Men innan jag kom fram blev jag stoppad av en annan kille som ville att jag skulle fylla i en blanket men när han fick höra att jag var från sverige så var jag inte längre intressant för blanketten men jag pratade ändå med honom. Han hade tydligen en flickvän från sverige som också heter Josefin så han ska åka dit i juni...jag fortsatte sedan mot banken men till min besvikelse var han inte där...så jag fortsatte till kontoret men där var alla datorer upptagna så det blev inget sparande på mitt usb. Men jag såg till att de fick mitt nya mobilnummer ifall de behöver höra avsig om något. Jag gick därefter till bibblan där jag hittade en bra plats där jag kunde ladda mina prylar. Men trött som jag var slutade det med en siesta för mig vilket var skönt. När klockan blivit halv fem gick jag mot affären och tittade även då in på banken men icke..han var inte där men jag har i alla fall försökt. När jag handlat och var på väg hem blev jag stoppad igen av den andra killen från Unicef. När jag kom tillbaka till hostelet gick jag upp med mina saker på rummet för att sedan gå ner till köket för att laga mat men vad möts jag av då, jo något pucko har snott alla mina fem paket med nudlar som jag skulle ha med till mig och Johanna..som tur var hade jag köpt annat tills idag så jag fick i mig mat och nudlarna kostade inte så mycket men ändå. Jag hade namn på mina saker som man ska ha och namnet var vämt framåt! Men men..kan inte göra något åt det så varför lägga energi på det. Hoppas bara att den eller de puckon som tog dem njuter ordentligt när de äter dem!
Nu sittet jag på golvet i mitt rum och känner mig nöjd med dagen men lite besviken att han inte var där när jag kom till banken, TVÅ gånger...jag har packat det mesta för imorgon så att jag inte behöver packa allt innan det är dags att hoppa på bussem och åka till flygplatsen för att möta upp syrran. Det ska bli så kul att träffa henne igen så nu ska jag sova så att det blir morgon snabbt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards