Direktlänk till inlägg 17 december 2015

Training Certificate in Child First Aid!

Av Josefin Lindberg - 17 december 2015 08:44

Då har även denna dag gått så nu är det bara imorgon också innan Johanna kommer. Det ska bli så himla roligt att träffa henne igen! Idag då, det blev att ligga i sängen till halv nio för att sedan äta frukost och göra mig i ordning för utbildning. Men innan jag gick iväg för det köpte jag en bussbiljett till flygplatsen på lördag så nu kommer jag att vara på plats närJohanna kommer genom the green zone! Innan jag letade reda på dagens busshållsplats gick jag till banken för att ta ut lite kontanter men inget av mina två Nya Zeelendska bankkort fungerade men jag är väldigt glad att det strulade! Jag fick först hjälp av en kille men han voste inte riktigt vad aom skulle gäras så han bad en kollega om hjälp...och inte vilken kollega som hellst..jag har aldrig sett en så snygg kille förut och det blev ju inte sämre när han blev generad och kunde inte riktigt ta blicken ifrån mig :D Han frågade också om det var miss Lindberg..det tog tid att kolla upp vad felet var och han kom fram till att det ena kortet inte går att ordna, jag kan fortfarande betala med det men inte ta ut pengar..men det amdra kortet gick bara jag fick en ny kod..nu är jag lite besviken att jag inte är kvar i Auckland längre men det gjorde min dag i alla fall. Vem vet, jag kansle går förbi banken imorgon också bara för att få se han igen! Men i alla fall, när jag tagit ut pengar letade jag reda på busshållsplatsen där min buss skulle gå ifrån (fick info om detta igår kväll på hostelet). Men den buss som jag skulle åka med, nr512 gick inte mitt på dagen..vad fan gör man då då? Jag tittade på de olika bussrutterna och såg att det var andra som gick ungefär samma rutt så jag tänkte att jag kunde kliva på nästa. När buss nr 502 kom klev jag på och frågade chauffören om jag kunde åka med denna buss och uppgav adressen jag skulle till (jag behövde gå typ 5 minuter oavsett vilken buss jag åkte med) och att jag inte är härifrån, men chauffören var inte alls trevlig och frågade bara vilken sektion jag skulle till! HUR FAN SKA JAG VETA DET NÄR JAG INTE ÄR HÄRIFRÅN? Men jag klev på ändå och hoppades på det bästa, jag startade gpsn i plattan så att jag såg om det gick helt åt fel håll vilket det inte gjorde. Jag kom fram i god tid och hittade fram utan problem. Jag tog min namnlapp och sate mig ich väntade i kafeterian tillsammans med andra som skulle delta i första hjälpkursen för barn. Det var inget nytt som gicks igenom men det var bra med en uppdatering av cpr. Jag blev godkänd och har nu ett Training Certificate i Child First Aid!

När jag åkte därifrån, fem timmar senare åkte jag buss tillsammans med en av de andra deltagarna och vi hade jättetrevligt tillsammans. Jag klev dock avbussen lite för tidigt så jag fick mig en rejäl promenad men det var ganska skönt efter att ha suttit inne hela eftermiddagen. När jag kom tillbaka till hostelet fixade jag käk. Nu sitter jag på golvet på rummet och funderar på att gå och sova, har ju ändå inget att göra. Imorgon blir det sovmorgon och handla lite mat till mig och Johanna. Om vädret är bra ska jag också kolla några parker som jag helt missade förra gången jag var i Auckland! God natt på er alla där ute!

Elin, det har varit en lustig dag utan dig vid min sidan, det är tur att det inte är så långt kvar till den 23!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards