Direktlänk till inlägg 17 november 2015

Vad kan jag säga, it's smells like shit!

Av Josefin Lindberg - 17 november 2015 10:19

Så, dagen började med att gå en runda ute för att se vad som behöver göras. Mer växter som ska planteras ut! Efter rundvandringen gick jag och Elin och släppte ut hönsen och då var det tre hönor som inte kom ut så vi kollade efter den tredje (eftersom två ligger och ruvar). Det visade sig att den tredje också har lagt ägg men denna har lagt ägg i bajshuset! Vi talade om för Anette och hon följde med och tittade. Så, en arbetsuppgift till, göra rent i bajshuset åt hönsen och lägga in nytt hö åt dem där inne. Vi gick då och hämtade de saker som vi behöver och när vi skulle kolla om hästarna hade vatten fick Elin syn på att Speights var utanför hagen. Jag gick ner till honom och Elin hämtade pellets. När jag kom ner till Speights pratade jag med honom och han kom fram till mig direkt och följde med mig in i hagen utan problem. När vi kom upp till vattnet kom Elin med pellets så han fick dem då. Duktig häst! Sedan var det bara att fortsätta med att göra rent skithuset åt hönsen! Det luktar skit och mer där till! Undertiden vi tog ut hönsskiten la hönan ett nytt ägg, mitt framför ögonen på mig...coolt! Men lite läskigt för helt plötsligt ramlade det ut ett ägg bara sådär! Men det är så det går till så det är väl inget med det? Hur som helst så gjorde vi i ordning och la i hönans ägg i höet och hon hittade dem direkt. Så det är bara vänta och se om tuppen har gjort sitt! Efter det gick vi till the net garden och rensade ogräs och drog upp gamla plantor för att göra plats för fler. Vi planterade även om paprikor och gjorde egen blandning med gjord, som bestod av hästskit, sand och gjord! Och det luktade skit! Det gick bra och vi fick en hel del gjort innan lunch.

Efter lunchen fortsatte vi med rensningen. När det var gjort var det dags att hämta skit till the net garden för att vi skulle kunna plantera ut mer växter. It smelled like shit! Efter det bar vi ut lastpallsmöbler i hagen. Efter det var gjort tog vi en vattenpaus och tittade på recept för kålpudding. Anette släppte in två hästar på gården, de två som jag och Elin tränar så det blev hästträning också. Anette tränade med Speights och jag hjälpte till. Jag har idag ridit Speights för första gången, eller i alla fall suttit på när Anette har gått bredvid och tränat honom. Det gick jättebra! Även jag gjorde lite träning med honom vilket är så himla roligt! Tänk att få träna en häst som skrattar när han har gjort rätt! Det är helt underbart och det är ju inte helt fel heller att han är så himla fin att titta på!

När träningen var avklarad hjälptes jag och Elin åt att laga mat.

Och självklart är kålen egenodlad! Maten blev jättebra och god. Bra jobbat Elin! Vi får göra kålpudding fler gånger.

Nu är det snart dags att krypa ner i sängen för att få en god natts sömn så att jag orkar vara vaken hela natten imorgon...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards