Alla inlägg den 30 november 2015

Av Josefin Lindberg - 30 november 2015 10:02

Jag släppte in hästarna i trädgården och släppte ut hönsen i morse också. Elin, jag och Caelan målade sedan fjärilarna so ska upp på uteplatsen. När hälften var målade avslutade vi för att jag och Elin sedan skulle börja med ogräs rensade. Jag började runt vinrankorna och när det var dags för lunch var det rensat kring alla rankor. Efter lunch fortsatte jag med rensandet och nu runt grillen och sofforna. När Elin kom ut hjälptes vi åt med docken....vi passade också på att köra lite float träning med var sin häst. Jag gav mig på mitt första försök med Speights och efter två rundor kom han i rätt vinkel och kom upp en bit. Anette kom sedan ut och gav mig tipps på vad jag kunde göra och efter lite väntande som kom han in i kärran...det är alltid bra att locka med treats! När vi var klara med det fortsatte vi med docken...jag hjälpte sedan Elin med middagen, fiskburgare och potatis. Efter middagen matade jag hönsen och tog tillbaka dem in och Elin tittade efter ägg..och även kolla de ägg som hönsen ligger på...kycklingar! Vi hade fått kycklingar, 4 stycken, 2 gula och 2 svarta. Det var även ett ägg som var påväg att kläckas. Får se imorgon hur många kycklingar vi har fått.

När vi kollat in kycklingarna var det straxt dags för att träna hästar. Den här gången gick vi i hagen. Först gick vi ett varv och sedan red jag ett varv. Jag tog sedan en dusch och kvällen avslutades som vanligt med en film, Brave!

Nu ligger jag i sängen och funderar på morgondagen...

Ovido - Quiz & Flashcards