Alla inlägg den 10 november 2015

Av Josefin Lindberg - 10 november 2015 09:40

So, yesterday me and Elin digged some holes that we later on filled with horse poo...
Idag grävde vi mera hål som även de fylldes med hästskit!
Vi gjorde så klart mera än att bara gräva hål. Hålen som grävses igår är till tomatplantor och idag var det till kronärtskockor. Dessa är dock inte utplanterade ännu och det för att hundarna ska vänja sig vid att det är hästskit där! Igår var jag också med Anette när hon tränade Speids! Nu har jag suttit på honom och gisses vilken bekväm häst, stor och bred! På kvällen satt vi ute och hoppades på att det skulle börja regna så att den stora tanken kan fyllas på med vatten..men icke! Vädergudarna var inte på våran sida...inte idag heller för den delen. När vi gick upp i morse såg det lovande ut, det var svalt och mörka moln men när vi gick ut blåste molnen bort och solen tittade fram korta stunder. Efter lunch hjälpte jag Elin med att baka en tårta!

Det var meningen att fjärilarna skulle ligga uppe på tårtan men det tog för lång tid för moussen att stelna lite så fjärilarna fick ligga bredvid. Det är beskvibotten med Baylis smörkräm och chokladmousse (vit och brun). Fjärilarna är sockerkaka med mosade bär emellan. Satans vad god den var! Matmässigt har den här dagen inte varit den bästa (får skylla mig själv). Frukosten var okej, yoghurt, nötter, russin och smörgås. Lunchen smörgås och chokladkaka..bakning = provsmakning...middagen blev tårta...oops! Imorgon måste bli bättre matmässigt! Efter "middagen" tog Elin och jag en promenad upp för backen.

Vi gick dit där jag vände när jag var ute och sprang. Det såg ut som om det skulle börja regna när som helst men det har inte kommit något regn ännu så vi får väl se om det kommer något över huvud taget. Det var i alla fall skönt med en rejäl promenad! Nu sitter jag nästan och sover så det är dags att krypa ner i sängen och hoppas på att vädergudarna är med oss imorgon och ger oss lite regn så att tanken fylls på!
God natt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards