Alla inlägg den 8 november 2015

Av Josefin Lindberg - 8 november 2015 10:37

Onsdag var en ledig dag! Caelan hade simning i skolan så jag och Elin körde honom in till polen i Palmy. Undertiden han hade sina lektioner var vi och köpte saker hem som behövdes för renoveringen. Självklart fikade vi också!

Vi hittade ett jättemysigt litet café som var billigare än de andra vi varit på. Det var också gott fikabröd! Som ni ser på bilden så åt vi en cookie monster muffin och en passion cheese cake, yumi! När vi senare hämtat Caelan åkte vi förbi biografen i Fielding för att kolla om vår bokning gått igenom..det hade den! Så den 18 november blir det bio maraton! När vi kom hem tog jag det lugnt i soffan för att sedan hjälpa till att ta tillbaka hästarna från trädgården till hagen för att upptäcka att två av hästarna inte kom. Jag hittade dem vid höskjulet och upptäckte att det 34 åriga stoet satt fast med ena hoven i en lastpall och att hon dessutom släpat med sig pallen ut ur skjulet...hon var också rejält nedfrusen eftersom det var så jäkla kallt och det regnade. Så det var bara att försöka få loss henne, se till att hon fick upp värmen och se till att hon fick sällskap av en av de andra hästarna. Efter mycket slit fick vi loss henne, täckte över henne med handdukar och ett häst täckte, hämtat ner en häst som sällskap, ställt fram vatten och spärrat av så att de bara kan vara i höskjulet och vi kom in i värmen. Ingen hade ork för att laga mat så vi gjorde lite gröt för att få i oss något. Denna kväll hade jag också en intervju med en familj som letar efter en au pair. Intervjun gick kanon och det kändes bra!

Torsdag, hästan var väldigt halt så veterinären kom för att kolla till henne och kom fram till att det bara är fruktansvärd muskelvärk vilket kändes skönt! Dagen spenderade jag annars med att lägga fogmassa igen...så nu är det bara lite bakom dörren kvar i badrummet men där måste stenarna limmas fast igen. Skönt att ändå ha det mesta gjort där inne! På kvällen lagade jag mat. Elin och jag hade tänkt att göra fisksoppa men Elin målade inne i badrummet så jag lagade mat!

Den blev väldigt lyckad om jag får säga det själv! När Caelan slutat skolan lekte han med Alex så han, Kate och Leo stannade på middag. Trevligt sällskap är alltid välkommet! Under dagen fick jag också höra att familjen jag hade intervjun med kvällen innan erbjöd mig ett jobb! Inte helt fel...

Fredag, och mer fogmassa....nu inne på toalettrummet...vi hade bara uppgifter att göra fram till att Caelan kom hem från skolan för då skulle vi alla leka. När han kom hem hade jag och Elin fortfarande lite kvar att göra så vi gjorde klart detta för att sedan ha tid att leka. Caelan ville träna på sin friidrott och jag ställde upp för att han skulle få någon att utmana! Gisses vad länge sedan det var jag gjorde något av det...50 meter, kast med liten kotte, längdhopp, höjdhopp och diskus..men det gick bra ändå. Geoff hade startat grillen men när det var dags att lägga på maten var grillen inte tillräckligt varm så det blev att steka på allt på grillprogrammet i ugnen. Men det blev gott ändå. Jag har också tackat ja till jobberbjudandet så jag kommer i januari att börja jobba som au pair nästan ända fram till att mitt visum går ut. Jag har också två eller tre veckors betald semester, så jag har tid att resa eller prova på något annat om jag skulle vilja!

Lördag = A&P show, vilket är ungefär som en liten marknad med mera djur som ställs ut och deltar i olika tävlingar. Det var en underbar dag med strålande sol!

Vi såg också några fina stora draghästar! De är massiva kan jag lova, mankhöjden är lika hög som jag är lång! När vi var påväg hem därifrån fick jag och Elin välja på att vara lediga eller plocka hästskit..vi valde hästskit och det för att det var en så fin dag och det är skönt att vara ute och röra på sig efter så många dagars renovering inomhus..bajsplockningen var uppe hos Kate i Kimbolton och det var trevligt att åka dit och få se hur hennes hage ser ut. När vi kom hem och hade ätit mat upptäckte Anette att det var luft i vattenrören så det var bara att stänga av vattenpumpen tills att en rörmokare varit förbi och tittat på pumpen och rören för att se vad det kan bero på..

Söndag, chickenrun! Idag var också en kanondag vädermässigt, men ingen rörmokare! När jag kom ut i köket i morse möttes jag av en lustig syn ut genom fönstret...

Vad är det Vali har där? Jodå, det är en pungråtta! Han dödar dem och denna måste han precis ha fått tag på för den hade inte stelnat ännu...han vart inte så glad när jag kom ut och ville ta kort på den eftersom de andra hundarna också kom fram mot honom då men jag fick ta mina bilder och de andra hundarna höll sig borta från honom och hans fångst!
Dagen har spenderats ute i solen med att bygga ut hönsens hänge för att det förhoppningsvis ska värpas mera ägg, men i och med större hage (utan tak) måste också hönsen vingklippas och därmed fångas, vilket inte är det lättaste. Hänget blev uppbyggt relativt snabbt och med lite hjälp så kunde Elin fånga hösen och vingklippa dem. Efter lunch åkte jag med Anette in till Fielding för att köpa vattenoch lite annat som behövs hem. När vi kom hem igen gick jag för att släppa in hästarna i trädgården. Å nej, chicken on the loose! Nästan alla höns hade rymt så det var bara att gå på hönsjakt och klippa vingar lite till! När alla hösen var tillbaka gick jag in, torkade av mig med hand sanitation och satte mig sedan för att läsa..Å nej, chicken on the loose, igen! Som tur var var det bara tre som var ute denna gången så det gick okej att få tag på dem så Geoff och jag vingklippte dem lite till. Vi stod sedan och tittade på dem en liten stund och såg då att de smiter ut genom springorna i lastpallarna! Det var bara att täppa igen dem för att undvika att de smiter igen. Dagen slutade som så många andra med att jag och Elin tittade på film.
Nu ligger jag här i sängen och funderar på vad jag har gjort för att få ont i benhinnorna igen...kanske är det för friidrotten?

Ovido - Quiz & Flashcards