Direktlänk till inlägg 15 november 2015

3 dagar...

Av Josefin Lindberg - 15 november 2015 10:10

Nu är det tre dagar sedan jag senast uppdaterade vad jag gjort...kanske ska försöka få till att skriva varje dag när jag har tillgång till internet. Om jag orkar! I fredags städade jag och Elin utanför garagen. Vi sorterade upp vad som fanns utanför i olika högar beroende på vad det var för något och vart vi skulle lägga det. Det gick bra men vädret var inte helt optimalt. Regnet hängde i luften! När det var dags för lunch kom också regnet. Vi var inte helt färdiga med städningen så vi hoppades på att det skulle bli uppehåll i regnet vilket det också blev efter lunch och under tiden vi gjorde iordning det sista. Det blev faktiskt väldigt bra! Vi planterade också ut tomater där vi grävt hål för dem tidigare i veckan. När det var klart knäckte vi valnötter, som det finns massor av! Elin gjorde under kvällen daim, men lät dem kallna under natten innan den skulle täckas med choklad... :( Dagens middag blev pizza, på surdeg! Elin gjorde degen och sedan hjälpte jag henne att kavla ut och lägga på fyllning, för att sedan vikas till en inbakad pizza! Det blev jättegott! Kvällen bjöd också på Graham Norton, en brittisk talk show. Beroende på gästerna så är det väldigt roligt!


Igår lördag bjöd på en relativt lugn dag. Lugn för att jag och Elin hade inte några arbetsuppgifter att göra om bakning, julplanering och idéer på utemödler av lastpallar inte räknas, relativt för att Caelan och Alex var hemma som behövde lunch och lite underhåll. Elin började med att göra iordning daimen vilken blev jättegod! Tack Elin! Sedan slängde hon ihop en bröddeg. Jag hjälpte Elin med att hacka valnätter och torkad mango som skulle ner i bröddegen. När degen jäste gick vi ut och började fundera lite på mat och godis till julafton och vem som ansvarar för vad. Hur kommer det sig att det mesta hamnade på Elin??! Hm? Kan det bero på att hon kan det mesta? Förmodligen!

När vi satt där och funderade fick Elin plötsligt syn på en regnbåge..inte en båge som vi ser hemma i Sverige utan som en fyllnad mellan molnen! Coolt! När vi ändå satt där ute passade vi också på att fundera på hur man kan göra utemöbler av lastpallar..inte helt enkelt. Sedan var det dags att äta lunch, och se till att pojkarna äter lunch. Jag gjorde makaroner och korv till dem. Själv åt jag pizza från kvällen innan. När killarna ätit klart ville de leka lite så jag ställde upp en liten stund, agerade bland annat som klätterställning! När jag kom därifrån gick jag ut och lekte lite med hundarna! Det var en bra dag men det regnade lite och det var inte så varmt..

Brödet blev klart och såg väldigt fint ut men provsmakningen får vänta tills imorgon..


Idag söndag bjöd på lätt regn! Det blev våfflor till frukost så det nybakade brödet fick vänta till lunch men det var supergott! Trotts det fina regnet var vi ute och jobbade, vi behövde plantera ut mer växter. Det var pumpor och tomater som skulle ut. För att de skulle kunna planteras behövde vi rensa ogräs, hämta hästskit och till två plantor gräva hål. Jag och Elin hjälptes åt! Vi rensade även ogräs i ett av växthusen. Jag hjälpte också Geoff att bära in lastpallsmöbler från hagen till uteplatsen. Efter lunch när vi precis var klara med allt ute öppnade sig himmelen! Och det har i princip regnat oavbrutet sedan kl3 när vi var klara med allt jobb. Eftermiddagen spenderades i tvsoffan. Det blev två filmer idag. Nu sitter jag på mitt rum och borde gå och borsta tänderna...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards