Direktlänk till inlägg 12 november 2015

Biten på...

Av Josefin Lindberg - 12 november 2015 09:59

Igår var det städning som stod på schemat. Jag och Elin började med att vattna växthusen och plantera i våra grävda hål och upptäckte då att det var ett hål för lite så det va bara att gräva ett till, men det gick fort. Efter det gick vi in och Elin dammsög medans jag skurade golvet i köket för att sedan städa av badrummet och toaletten. Efter det var det lunch, vilken var bättre än föregående dag! När lunchen var avklarad gick vi ut och planterade ut den sista växten för att sedan fortsätta med städningen...skura väggarna för att få bort stänk från hundarna. Det gick bra i början men efter en stund började mjölksyran komma...men vi blev klara med det i alla fall! När detta var avklarat gick vi ut och planterade ut tomater för at sedan träna lite hästar. Problemet som blev här var att alla hästar kom och ville vara med så det var svårt att få ut de två som skulle tränas. Men Elin fick ut min träningskompis, Speights. Det gick jättebra förutom att han fångade mitt lillfinger två gånger men det sitter kvar :) Det är roligt att träna honom när det flyter på och att han inte blir för ivrig. Men godiset tar slut fort och han vill gärna fortsätta, eller i alla fall ha mer godis! När vi var klara med träningen kom Justin förbi för att överraska Anette. Det bjöds på Geoffs potatispizza som är lika god varje gång! Kvällen avslutades sedan med Elins arraksbollar och film. Det började regna under kvällen men slutade under småtimmarna...


Idag var lugnare. Vi började med att åka och lasta ur hästskiten ur hästkärran hos Kate för att sedan fylla den med metallskräp hemma på gården. När den var fylld åkte Elin och Anette iväg in till stan för att tömma den. Jag var kvar hemma där jag vattnade växthusen, släpte ut hönsen och plockade skräp på gården. När det var gjort började det nästan regna så jag gick in och städade mitt rum. När det var klart hade solen hunnit titta fram så jag passade på att gå ut.

Så jag gick ner i fruktträdgården och lekte lite med hundarna för att sedan gå ut i hagen och sätta mig i solen och läsa.

När jag kom ut där fick jag genast sällskap! Det gick bra till en början men han ville nog gärna ha godis...det slutade med att han bet tag i min hand vilket gjorde att jag bestämde mig för att inte sitta kvar där längre. När jag reste mig upp för att gå in i trädgården igen följde han efter mig fram till grinden men där var det stopp för honom. Jag satte mig därefter i solen och läste men det började snart blåsa ganska så rejält och hundarna började springa längs staketet...hästarna började leka, allihop dessutom. Jag kunde inte låta bli att titta på dem men tvingades snart springa in för himlen öppnade sig! Yes regn, men det varade inte länge. Jag lekte lite med Caelan när jag kom in. Det har också bakats lite idag. Gott!

Det blev citron cheescake med choklad & lakrits sås och lemon curd. Yum! Självklart tittade vi på film idag med, vad ska vi annars lugna ner oss med???
Dagens väder har varit skurar under eftermiddagen och däremellan har det varit sol..hoppas på mer ihållande regn imorgon så att tanken fylls på!

God natt på er för nu ska i alla fall jag sova...hoppas jag på!?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards