Direktlänk till inlägg 3 november 2015

Hearts and flowers!

Av Josefin Lindberg - 3 november 2015 10:49

Igår var jag, Elin och Anette inne i Palmy där vi släppte av Emmanuel. Vi åkte sedan för att köpa lite mer som saknas till renoveringen och nya handdukar! Vi hade trevligt och skrattade mycket. Vi åkte sedan till the Plaza där vi fikade. Jag tog en Chai latte, kaka med choklad bitar i och ett hjärta med jordgubb och vit choklad. Yamy!

Efter fikat åkte vi vidare för att fortsätta handlingen. När vi kom hem var det bara att byta om för att fylla på färg på några av stenarna vi satt upp på väggen.
När det äntligen var dags att sova blev jag pigg...kunde inte somna på evigheter. Tittade på klockan sista gånge vid 2.34 och vaknade straxt efter 7. Inte många timmars sömn här inte, sov inte ens till klockan ringde!
Idag fanns det många små saker som ska ordnas. Jag och Elin började med att rensa ett av växthusen för att sedan torka av stenarna itoalettrummet. Sedan var det dags för lunch. Efter lunch målade vi stenarna vi torkat av. Det blev okej och definitivt mer..ja, mer helt enkelt! Anette och Geoff kom på att sementen som vi använt till att sätta upp stenarna med inte är så bra på att hålla bort vätan så det bästa är att lägga dit fogmassa vilket resulterade i att det bara var att sätta igång med att skrapa bort överfldig sement mellan stenarna. När detta väl var gjort var det dags för fogmassan. Det var inte helt hopplöst men inte heller helt enkelt. För det första så är det inte platta stenar utan olika stora och tjocka, och för det andra så var det en del ställen där det var väldigt djupt mellan stenarna så det var svårt att få dit ordentligt ned massa men det blev ett bra resultat på det områden som jag gjorde för att testa. När det var klart var det dags att ge hästarna lite hö och släppa tillbaka dem in i hagen. När vi ändå var ute tittade vi på hur passionsbusken? trädet? växten! Ser ut...den blommar för fullt!

När vi la hö i skottkärran hittade jag ett djur jag inte sett förut...

Den är större än de insekter som jag är van vid..är det någon som vet vad detta är för djur, tala gärna om det för mig.

Jag har också tvättat, gett hönsen mat och plockat ägg tillsammans med Elin. Vi har fått ett ägg om dagen de senaste dagarna men hoppas på att de ska värpa mera.


Nu säger jag gid natt och hoppas på mycket och bra sömn!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards