Direktlänk till inlägg 1 november 2015

Stoned and music!

Av Josefin Lindberg - 1 november 2015 11:37

Jag gick aldrig upp för att titta på rugby finalen. Sändningen började 4.00 am så det var lite tidigt. Jah tittade på klockan vid tio i 4 men vände mig bara om och fortsatte att sova. När jag gick upp fick jag höra att det blev seger för All Blacks! Yeay!!
Efter frukost försökte jag göra i ordning skarvarna på tapetan inne i badrummet men utan resultat. Skarvarna har varit utåtböjda för länge så de ville inte sitta slätt på väggen. Gammal tapet! Efter det var det dags att lägga ett lager vit färg på väggen och taket där inne så det började jag med för att sedan tilsammans med Elin sätta igpng och göra i ordning golvlisten inne i toalettrummet. Det blev ochså stenar där inne. När det var klart tog vi lunch. Efter lunchen tog vi ner en rad till med mosaik för att få mer plats med stenarna. Jag och Elin har fått in en bra teknik när det gäller att göra väggen "stoned" ;) och reslutatet är klockrent!

När vi var klara med att sätta stenar var det dags att byta om och åka hem till Kate på middag. Det bjöds på pumpa, ugnsbakad morot och lamm. Men det första jag gjorde när jag kom till Kate var att leka med Caelan och Alex en stund och sedan leka med Leo. När middagen var avklarad var det musikuppvisning! Jag fick en kanonplats så att jag kunde se bra!

Kvällen avslutaded med film hemma i soffan hos familjen Kira! Filmer som visades var Saving Grace och Harry Potter och den flammande bägaren...inte en helt fel dag. Det är ju inte helt fel heller när hästarna går omkring på tomten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards