Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

Aktiv vulkan!

Av Josefin Lindberg - 15 oktober 2015 10:33

Klockan ringde 4:23 i morse..min första tanke var

-Vem fan har ställt klockan så här tidigt?

När jag precis skulle stänga av den och somna om kom jag på att det var jag själv eftersom vi ska åka iväg och åka slalom idag...på en aktiv vulkan! Jag gick upp och borstade tänderna och gjorde i ordning frukost och lunch och hjälpte sedan till att packa in det sista i bilen. Vi kom iväg som planerat, 5:30. Jag sov en liten bit men var relativt pigg vid halv sju tiden. Utsikten var inte den bästa då det var dimma till och från men när vi väl lämnade dimman bakom och under oss blev den otrolig! Väl framme gick jag och köpte ett dagspass till liften och hyrde utrustning. Vi kom tidigt så vi fick stå i kö och vänta på att liften skulle öppna.

Det var underbart väder med strålande sol så efter några åk var det dags att gå till bilen för att bli av med ett lager kläder! Jag och Elin gjorde sällskap hela dagen och vädret höll i sig och utsikten var det inget att klaga på!

Innan lunch var vi också uppe på toppen av backarna, men inte toppen på vulkanen...

När vi sedan var på väg ner för att äta lunch hände något...helt plötsligt hade jag tappat skidan...fråga mig inte hur det gick till för det har jag inget svar på. Helt plötsligt stod jag där med bara en skida! Vad fan? Knät fick sig en smäll men inte så farligt att jag inte kunde fortsätta. Väl nere träffade vi Geoff och Caelan. När vi ätit klart åkte jag och Elin en liten stund till och var ganska nöjda med dagen så vi lämnade in vår utrustning, bytte kläder för att sedan ta det lugnt i solen!

Strax efter tre var det dags att åka hem och jag var väldigt nöjd med dagen trots den mjuka grovkorniga tunga snön och känner att jag bränt mig i ansiktet av solen...på vägen hem stannade vi och tittade på utsikten och vi kunde se vulkanen i bakgrunden (dock går den inte se på bilden men den är där!).

Nu sitter jag på golvet bredvid min säng med ett ont knä, ett brännande ansikte, nästan sovandes men med ett nöjt leende på läpparna!