Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Josefin Lindberg - 12 oktober 2015 11:04

Okej det är några dagar sedan jag skrev senast...har inte varit så mycket att skriva om..eller jag har inte orkat helt enkelt!
Jag har hunnit med en del på dessa dagar, jag har bland annat rensat ogräs, planterat ut plantor, städat, putsat fönster, plockat hästskit, grävt björnbär och klippt fjärilar som ska upp på uteplatsen. Men det bästa var nog ändå den dagen jag låg ute i hästhagen och läste där hästarna var. Jag låg där och hade det skönt ända tills en av hästarna kom och nästan åt upp min telefon och när han inte fick det ville han äta upp mig genom att ta ett bett i min vad... så jag bytte plats!

Jag har också hunnit bli förälskad...har aldrig sett en så underbar häst, han är helt otrolig!

Det är roligt för han kommer gärna fram till mig nu efter att jag har varit i hagen så mycket!
Idag har jag haft min intervju...den tog tid men det var bra och seriösa frågor som ställdes och jag fick en hel del att tänka på. Hon tycker att jag ska börja som au pair i januari så att jag vet säkert att jag kan vara ledig när Johanna kommer. Låter vettigt men vad ska jag göra fram tills hon kommer? Vart ska jag ta vägen och så vidare. Jag har pratat med Anette om det idag och jag får stanna längre vilket inte är helt fel efter som jag trivs så otroligt bra här. Det känns som om det är så här jag vill ha det när jag kommer hem så varför inte stanna lite till och verkligen känna efter? Men jag ska kolla på andra möjligheter också så att jag har lite olika alternativ men jag vill stanna kvar här nere på södra delen av nordön...vill inte tillbaka upp till Auckland där alla jobberbjudanden finns. Men som sagt jag ska kolla runt lite mer ordentligt. Annars har dagen varit bra. Vi har tagit ner en tegelvägg i köket som ska göras om efter att ugnen inte fungerar som den ska...

Innan...

Undertiden!

Nästan helt borta! Det kommer att komma upp mer bilder under tiden vi sätter in nya bänkar och får ordning på köket igen...
men allt som allt så har jag haft det bra även om vädret har varit lite sådär ibland med regn och blåst...
JORDBÄVNING!!!!!!!!!!!!
Nu ikväll har jag också känt första jordbävningen sedan jag kom till Nya Zeeland. Jag tänkte inte så mycket på det när det hände utan undrade bara varför någon bankade i väggarna så att hela huset skakade men Caelan och Geoff kom efter någon minut och frågade om jag kände jordbävningen...det borde jag väl ha förstått?! Det är ingen som är så dum att man bankar i väggen så att hela huset skakar!

Ovido - Quiz & Flashcards