Alla inlägg den 2 oktober 2015

Av Josefin Lindberg - 2 oktober 2015 11:20

Idag har varit en toppendag! När jag kom upp i morse sa Anette att vi kunde vara lediga idag och gå på bio som vi pratat om. Visst, varför inte? Vi hade tänkt åka på måndag för då går båda filmerna som vi vill se men Anette sa att de gick idag ockås. Så jag, Elin och Jakob gjorde oss iordning för bio gånger två. Om vi åkt på måndag skulle vi ha gett oss väg tidigare för att få mer tid till shopping men det kan vi ta en annan gång. Vi gav oss iväg och planerade att stanna till på biografen i Feilding för att boka biljetter. Elin kollade upp programmet en gång till och såg att bara den ena filmen, Pan, gick idag...okej då kan vi shoppa efter bion. Vi stannade i Feildng och såg att det var marknad!

Men vi gick först till bion för att boka våra biljetter och gick sedan till marknaden.

Eftet ett varv där gick vi till Bin Inn. Det är en nötbutik! Där köper man nötterna i lösvikt och det finns mycket att välja på...och handlade gjorde vi ;p
Efter det gick vi till 2$ butiken ich sedan gick vi tillbaka till bion där vi kunde köpa något att dricka och ta det lugnt innan bion började..

Den här biografen är inte som andra, den erbjuder nämligen "mat" till. Vi beställde en ost bricka med nötter. Gises vad gott det var! Det var också sköna stolar, eller soffor är kanske rätta ordet. Filmen kom igång och den var riktigt bra. Den handlar om Peter Pan innan och hur han blir Peter Pan. Der händer mycket som man inte förväntar sig och slutar som om det kommer att komma en till :)
När filmen var slut tog vi bilen vidare till Palmerston North för att handla. Jag köpte en hel del...

...bland annat en hatt och godis! Vi slutade turen i Palming med en fika på en choklad lodge!

Där jag beställde en Iced choklad och en choklad frukt fondue som jag delade med Elin. Mm..jag vill ha en till!
Bilfärden hemåt gick bra. Vi stannade i Feilding igen och tankade. Det går faktiskt riktigt bra att köra. Det svåraste är nog att kola åt rätt håll när jag ska ut i en rondell...
Kvällen slutade jag och Elin med en flm till, Eragon.
Jag är supernöjd med dagen och med mina inköp. Nu ska jag sova! God natt på er! :D

Ovido - Quiz & Flashcards