Alla inlägg den 30 oktober 2015

Av Josefin Lindberg - 30 oktober 2015 11:54

Onsdag åkte jag, Elin och Emmanuel med Geoff in till Palmerston North för att ha lite ledigt. Vi började med en chi latte för sedan gå mot ink tattoo studio :) När vi kom dit pratade jag och Elin med Tim för att höra om de kan göra vad vi vill..självklart gör de cuverups så nu har både Elin och jag bokat tid..efter tidsbokningen gick vi till the plaza. Där delade vi på oss efter att ha bestämt att träffas vid entrén för att ha en gemensam lunch. Jag och Elin kollade lite på väskor och andra småsaker men när vi gått ett varv där inne gick vi över the square till en skobutik där jag köpte mig ett par svarta skor med klack!
Vi mötte sedan upp Emmanuell för att äta lunch. Jag och Elin delade på en pizza med banan och marsmellows och en kaka.

Pizzan var god men väldigt söt. Tur att vi delade på den för att ha ätit hela pizzan hade inte varit så gott..kakan var okej men ganska torr..
Vi mötte sedan upp Geoff för att åka hemåt med stopp för att köpa mer material till renoveringen. Vi köpte bland annat en ny tapet till sovrummet..för den vita var inget bra, den var tunn och gick sönder under minsta beröring. När vi kom hem tapetserade jag om igen vilket blev bra men det behövdes lite mer färg så det var bara att leta fram färgerna vi använde för att måla fjärliarna med. Vi kom fram till ett mönster och vilka färger som passade in bäst.

Torsdag var skurdag för mig på förmiddagen. Jag skurade väggarna inne vid toaletten och även taket. Jag tapetserade även en liten skiva för att sätta upp på väggen i sovrummet. Även den skulle målas men i andra färger och annat mönster. Det var även jag som stod för middagen för dagen. Jag bjöd på kokt potatis, kumera, sprödbakad fisk och kokta grönsaker. Jag gjorde också en kall sås till. När maten var klar ville Caelan måla som vi andra så jag klippte till en bit tapet som han och jag målade som sedan ska upp på the art wall.

Jag hade även tid att gosa lite med vovvarna. Detta är Nero som precis har lagt sig för att sova.

Idag har jag lagt fogmassa i badrummet på golvet. Efter lunch följde jag med Anette in till Feilding och Palmerston North för att köpa ännu mer material till renoveringen men det blev inte så mycket köpt eftersom jag kom på att vi kan plocka stenar nere vid vattnet och sätta upp istället för kakel. När vi kom hem tog vi med oss hundarna ner till floden och plockade sten. Det var ganska kallt ute men ändå okej väder förutom blåsten. När vi kom tillbaka släppte jag och Elin in hästarna i hagen igen för att de inte ska trampa sönder trädgården under natten och gav dem hö. Sedan tog jag en snabb dusch vilket var skönt. Nu ikväll har vi tittat på tv, Graham Norton två avsnitt och nu sitter jag, Elin och Emmanuel och tittar på Harry Potter men jag känner att det är dags att sova snart så god natt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards