Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av Josefin Lindberg - 4 oktober 2015 11:48

Igår var en okej dag. Plockade hästskit på förmiddagen och städade sedan upp runt höskjulet. Städa runt höskjulet gick bra om man räknar bort lukten av gammalt blött hö! Fy vad det stinker... När det var klart där hjälpte jag Anette att köra tillbaka Kates bil (inte automat och försäkring att bara över 25 får köra...tur att jag är gammal ;p) till Kate och sedan åkte vi och handlade i Feilding. Det var en väldigt trevlig tur. Tack Anette! När vi kom hem igen lekte jag lite med Caelan och sedan var det mat och film.

Idag var bättre! KANELBULLENS DAG! Mer behövs väl inte säga? Men bullarna åt vi inte förrän efter middagen. Förmiddagen spenderade vi med att flytta upp hästarna i den övre delen av paddocken för att sedan stängsla om där nere eftersom vi nu mera har alla hästar tillsammans och att Kate har tagit hem sina och båda minisarna.
Opps! Jag glömde min hatt..inte bra i solen. Men efter lunch blev jag påmind om hatten och fick lite nya uppgifter. Dags att sätta upp "klätterlinor" till grönsakerna!

Det gick bra men det var jäklig varmt inne i växthusen...Men vad kan man vänta sig, det är ett växthus! När jag skulle gå och hämta mer rep som grönsakerna kan klättra på blev jag nästan ihjälskrämd..vad fan är det där?

Den här gigantiska råttan låg utanför växthuset...som tur var död. Det är nog en av hundarna som har dödat den. Hörde ljud utanför mitt rum i morse. Ja ja den var ju död! När jag var klar med nästan alla klätterlinor gjorde jag mig av med den döda kroppen...haha...jag gav den till kycklingarna! Mohahaha! Sedan var det vedstockar igen...men som tur var inte lika stora som de vi tidigare lagt på tork.

De här klarade jag av själv. Jag slängde över dem över stängslet. Nu behöver jag inte gå till något gym i alla fall! När jag sedan pratade med Anette om bilen sa hon att den har slut på batteri...vad nu då? Jag gick ner till Geoff och Jakob som höll på med ett till träd och talade om att bilen inte startar så han gick upp och försökte lösa det. Han koplade ihop den med hybriden och fick igång bilen. Undertiden slängde jag och Jakob över de sista stockarna över stängslet vid detta träd och jag körde upp en fullastad skottkärran till huset och lassade ur för att få reda på vart vi skulle göra av dem. När den var urlassad gick jag ner och fortsatte fylla skottkärran men körde nu ut den till vägen istället för att kämpa med att få upp den för backen till huset. Det gick bra men det var jobbigt, tugnt och varmt! Dagen var nästan slut, jag ställde ut två nya stolpar så att Jakob kunde slå ner dem och sedan hjälpte jag till att lassa ut hästkärran. Sen var det duschen! Vi tänkte att vi skulle tända brasor ikväll också men fick aldrig fyr på dem. Det kom en gammal wwoofare förbi på besök med sin syster och systerns man och de lagade mat. Mycket gott! Sedan var det kanelbullar! Tack Elin! De var så himla goda och jag skulle ha kunnat äta massor men nu har vi några kvar till imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards