Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Josefin Lindberg - 1 oktober 2015 10:28

Aow aow...inte min dag idag inte...


Dagen började bra med att jag och Elin matade hästarna och åt sedan frukost...jag planerade att ha banan, äpple och päron i min yoghurt men icke...när jag skurit upp bananen och halva äpplet var skålen nästan full så det blev en banan och ett halvt äpple och yoghurt men okej, det är inte helt fel. Jag gjorde också iordning en kopp varm choklad och två smörgåsar med nutella så det blev en bra frukost ändå! Efter frukost gick jag ner till Geoff som höll på att såga upp det sista trädet så att vi sedan kan ta upp dem på torkning. Han behövde inte någon hjälp ännu så det var bara att välja mellan poopiking och digging blackbarry (bajsplock eller gräva upp björnbär)...jag valde björnbär...vet inte riktigt varför men vädret så okej ut så varför inte? Borde ha bytt direkt när jag kände att mina armar inte riktigt hängde med men nej då..envis som jag är så ville jag bli klar med det när jag väl börjat. Opps, jag trodde att jag skulle börja blöda ordentligt när jag råkade slå hackan mot mitt smalben men det gick bra, ingen blodspilla! Jakob kom snart ner och hjälpte till vilket gjorde att det gick lättare när jag hade någon att prata med. Det gick ändå okej men nu är mina armar helt slut...  
Innan lunch så blev vi i alla fall klara med paddoken längst bort    så himla skönt! Men idag fick jag rispor på armarna som blödde   
Eftet lunch var Geoff färdig med sågningen, dock var det två gånger två delar som inte ville dela på sig...men men det får gå ändå tänkte vi. Det gick bra i början och vi fylde kärran ganska fort med de tio första delarna och tömde den nästan lika fort...sen blev min dag värre. Vi sparade de stora delarna till sist...ganska logiskt! Vi började bra men när vi skulle rulla upp den första av de stora på flaket delade de på sig och självklat tippade ena delen åt mitt håll men jag var snabbt ur vägen men tydligen inte så snabb som jag behövde..den skrapade längsmed mitt vänstra ben men jag tyckte inte att det var någon fara så vi fortsatte. Vi fick in de sista delarna utan problem, men tugnt var det. När vi lassade ur kärna igen började det bra och vi hade flyt. När de andra höll på att lägga iordning bitarna på pallarna rullade jag ut en bit till men helt plötsligt låg den över mitt ben! Vad fan hände? Borde det inte göra ont? Kan jag rubba den här? Vad som hände vet jag inte riktigt, jag kunde inte rubba på biten så jag satt fast med benet i en lustig vinkel men det gjorde inte ont...   de andra kom snabbt fram och lyfte bort den från mig och jag reste mig upp..inga problem! Vilken tur jag hade för benet låg precis framför rampen till kärran så den höll upp biten från mitt ben och det var därför det inte gjorde ont!    Vi fortsatte med de sista delarna och sedan var vi klara för dagen...jag tog en snabb dusch...aow! Det blöder på mitt ben! Den delen som skrapade mot mitt ben skrapade upp utsidan på mitt vänstra knä. Aow! Utsidan på mitt högra knä är blått...biten som landade på mig klämde mig tydligen.   


Så den här dagen har inte varit så bra...men den kunde ha varit så himla mycket värre!
Dagen avslutades med en kanongod fisk som Elin tillagat och en film, Hook!
Nu ligget jag i sängen och slickar mina sår och tröstäter choklad...


Måste ju också skicka en grattishälsning till Inge som fyller år idag. Grattis Inge!    Se till att mamma bjuder på något gott!

Ovido - Quiz & Flashcards