Direktlänk till inlägg 27 september 2015

Helgen!

Av Josefin Lindberg - 27 september 2015 11:45

Igår var vi och flyttade en vän till familjen. Vi åkte ända till Palmerston North, vilket är runt en timme bort. Jag åkte med Anette och vi var klara lite före de andra så vi stannade till för att titta efter en ny diskmaskin...men icke! När vi kom fram till kompisen började vi lasta in kartonger i den lilla lastbilen. När den var färdiglastad fortsatte vi med hästkärran som Geoff hade med sig och när även den var full hoppade alla in i bilarna och vi körde en timme tillbaka till Kimbolton. När både lastbilen och kärran var utlastade var det lunch och sedan tillbaka till Palmerston North för ännu en vända. Först trodde vi att allt skulle få plats i lastbilen men efter lite funderingar kom vi fram till att det inte alls skulle fungera...och inte nog med det, lastbilen skulle vara tillbaka i Palmerston North kl.17 och det var bara två timmar kvar när lastbilen var fullastad. Jajks!!! Så Geoff tog lastbilen tillsamman med Nils och Jakob för att de skulle kunna lsata ur hönshuset och de andra stora grejerna som vi fyllt den med för att sedan möta oss andra på vägen. Så då var det bara jag och Tessa kvar tillsammans med Kate och hennes minsta son som till råga på allt var sjuk så Kate kunde inte hjälpa till med packningen...när Tessa och jag trodde att vi var klara med allt kom Kate och visade mer som skulle med så det var bara att lassa ur sakerna och börja om med packningen. Men efter mycket slit klarade vi av att få plats med allt även om hela bilen också var full. Jag erbjöd mig att köra så att Kate kunde sitta bak med sin sjuka son vilket hon blev väldigt tacksam för. Okej så första gången jag kör på Nya Zeeland är med en fullastad hästkärra, full bil, en ledsen unge, en irriterad katt, en hund som står för min backspegel, vänstertrafik och automatväxlad bil...men det gick lätt som en plätt om man inte räknar med att Kate missade säga till två gånger när vi skulle svänga och att jag glömde bort att spalarna till blinkern och vindrutetorkarna också satt på motsatt sida jämfört med hemma. Efter enhel dag med flytt var vi trätta när vi kom hem så vi kom överens om att det räckte med att värma på resterna från middagen igår vilket jag började med nästan direkt. Jag och Tessa hämtade ävem in mer ved tillsammans med Geoff. Det var den dagen det...flytt nummer 1...

Så söndag...sommartid! Dvs ställa fram klockan en timme...dagen började bra, Caelan och Geoff gjorde vofflor åt alla till frukost! Supergoda :) sedan var det ut och mata hästarna. När jag kom tillbaka in fick vi i uppgift att skiva upp morötter...som är snacks till hästarna för idag ska vi ta ut hästarna på en promenad. Så hela familjen med alla oss andra inräknade gjorde oss i ordning för en promenad och lite ridning och sedan bar det av. Vi red nästan allihop minst en gång. Det var så fint väder så det gjorde inget att vi var ute i timmar och sedan var det lunch när vi kom tillbaka. Efter lunchen tog vi det lugnt lite. Jag ocj Elin hjälpte sedan Anette att flytta staketet till hästarna vi var ute på en promenad med så att det skulle få tillgång till lite mer gräs och sedan tog vi det lugnt igen...eller fick göra bad vi ville så jag bestämde mig...

...dags för första löprundan! Och det gick uppför...och uppför...och uppför! Gises vad uppför det gick...men det var så fint väder att det inte gjorde något, och när jag väl var uppe..kan inte fatta att det är på riktigt men fan vilken utsikt! Tänk att kunna jogga upp för backen, ca 25 minuter för att få den utsikten. Det är helt otroligt!

Så...kvällen slutade bra. Det gick fruktansvärt fort nedför men vad gör väl det när man har värdens största flin? Jag klagar inte i alla fall! När jag kom tillbaka hoppade jag in i duschen, snackade lite skit med Elin och åt sedan middag. Efter middagen bestämde vi oss för att titta på film. Det blev mycket skratt men nu är jag trött...imorgon åker Nils och Tessa...får se hur det blir utan dem. Jaja, det får vi se. Hoppas att varje morgon startar på samma sätt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards