Alla inlägg den 16 september 2015

Av Josefin Lindberg - 16 september 2015 10:40

Idag hade jag sovmorgon! Shit vad skönt! Efter frukost fick jag veta att Isabella blivit erbjuden wwoofing här på Hekerua lodge..kändes lite konstigt men pratar man tyska så får man tydligen allt mycket lättare!?!? Men men, jag hade nog inte velat stanna kvar här längre än tills i morgon i alla fall...ocj det för att det röks på här på kvällarna så det är inte så trevligt. Ägaren bad dem att i alla fall inte sitta under taket och röka men så fort han gått sitter de där igen. Så imorgon åker jag tillbaka till Auckland. Och det första jag ska göra är att ringa till ett ställe sommä erbjuder wwofing så jag hoppas att jag kan få komma dit och bara där i några veckor. Då har jag förmodligen ett jobb direkt efter det med boende ocj betalt på en Dairy farm. Hoppas hoppas..men men. Det tar jag när jag kommer så långt. Jag ägnade morgonen åt att söka lite jobb och skulle ringa runt bara för att upptäcka att mobilen inte fungerar. Det är tydligen inte överallt som det här abonemanget fungerar!?!?!?!
Sedan tog jag och Isabella cyklarna som hostelet lånar ut och cyklade iväg. Vi tog oss först till Palm beach. Det var skitfint! Men turens mål var Onetangi beach. Den är 2km lång med vit fin strand! Och dit kom vi också men gud vad jobbigt. Det finns inte någonstans på hela den här ön där det är platt. Det var upp och ner hela tiden och inte små backar hellre...men det var det värt. Väl framme käkade vi lunch på Charlie Farelys. Det vat chaffören som plockade upp oss igår som tipsade om det. Vilket underbart ställe! Sen var det bara tillbaka kvar..vi valde en annan väg som vi trodde inte skulle vara lika backig vilket den inte var mem vi valde att åka och titta om siplinen var öppen..men inte och det var väl tur det för shit vilken mesig sträcka...till och med barn på lågstadiet skulle åka den så det var bara att cykla ner för backen och fortsätta hem. Vi stannade till på countdoun (en supermarket) och köpte frukost och Isabella köpte lite mat eftersom hon ska stanna kvar här i två veckor. När vi kom hem lagade vi mat och hoppade sedan i jakuzin igen. Nu sittet jag i sängen och har packat allt för trippen ttillbaka till Auckland imorgon och väntar på att klockan ska bli sängdags för min kropp är helt död efter ca 5timmar på cykel. Men det blev ett bra pass så jag är nöjd!

Ovido - Quiz & Flashcards