Alla inlägg den 13 september 2015

Av Josefin Lindberg - 13 september 2015 03:50

Nu sitter jag på biblioteket igen och har långtråkigt. Fat Camel är okej men inte alls som YHA. Det har väldigt vingliga sängar, minsta lilla rörelse och det känns som om sängen ska rasa ihop, köket är inte alls fräscht och det finns inget gratis wi-fi..men jag ska bo där till tisdag morgon och sedan får vi se, förhoppningsvis har jag fått ett jobb eller på gång med ett i alla fall. Vi får se. Imorgon ska jag i alla fall se mig om lite om jag nu hittar till Stary, som ska ligga på samma väg spm Fat Camel..
Idag har jag varit nere vid hamnen och kollat lite men det blåste massor så det var inte så skönt. Jag har också ringt och mailat om jobb och wwoofing. Jobbet som au pair är förmodligen tillsatt men de har fått mitt cv om den de ska prova inte fungerar, vilket jag håller tummarna för. Ända problemet är att jag kommer att köra bil där, men det går säkert bra bara jag har fått prova lite först och att det finns en gps :p De jag har mailat till kommer jag även att ringa till vilket man ska göra här. Efter två dagar man mailat iväg cvt ska man ringa och kolla så att de har fått in mitt cv och tala om att jag är intresserad och prata lite mer om mig själv och att jag kan komma och provjobba en dag...hur nu det ska gå till om det är en farm mitt i ingenstans...
Jag tror också att jag inte är helt frisk..lite ont i halsen och fryser, måste vara klimatet som jag inte är van vid, eller kanske kan det bero på att det inte finns någon isolering i husen och att det bara är ett glas i fönstret så det låter som att jag sover mitt på gatan..

Ovido - Quiz & Flashcards