Direktlänk till inlägg 25 september 2015

Torsdag och fredag...

Av Josefin Lindberg - 25 september 2015 10:49

Så, torsdag...vi tog det lugnt på förmiddagen, tog med hundarna ner till ån(?) för att de skulle få springa av sig lite och tvätta av sig. Det är lite svårt att hålla koll på 5 hundar som du inte kan namnen på. Det började med att två av dem sprang åt helt håll..gash vad gör vi nu då? Tessa sprang efter medans jag och Nils höll koll på de andra tre. Det löste sig bra och de kom tillbaka så vi kunde gå vidare. Hundarna tycker att det är skitkul att springa och hoppa i vattnet sådet var lyckat. När vi nästan kommit hem och innanför grindarna igen hittar hundarna två döda pungråttor i diket och självklart vill de ta med sig dem hem och äta upp dem...ewww... de lyckas få med sig den mest söndertrasade in på gården så det är bara att försöka få tag på den och slänga tillbaka den i diket igen..vilket vi lykades med. Efter det gick vi till Islandshästarna för att bekanta oss med dem så att vi kan rida någon dag framöver. Jobbet denna dag var att försöka att få ut vedträden/stockar ur hagen och upp under träden för att torka. Yes, vi kunde köra in hästkärran så det var bara att lassa på..men gud så stora och tunga, tur att vi var många. Vi lyckades få in allihop från en stock och då hade vi bara att köra upp och lassa ur...trodde vi ja men icke. Självklart körde vi (läs Geoff) fast och kom inte loss..vi försökte allt men det slutade med att vi fick lassa ur allt, köra ut bilen och hämta plankor och skottkärra för att få ut vedträna/stockarna. Till slut fick vi upp alla på flaket igen och vi kunde köra upp dem på gården. Sedan var det bara att lassa ur dem igen och nu få upp dem för slänten och upp på högen! Tungt, svettigt, varmt och regnit men vi lyckades. Det var den dagens jobb...
Fredag skulle ha varit slalom men backen var stängd på grund av dåligt väder och eftersom det är en vulkan som backen ligger på så är det ingen som vill ta risken så det var bara att jobba vidare. Jag var ute tidigt, och titt på fan det finns fler stockar att flytta! Till att börja med var det bara jag och Geoff eftersom vi är uppe tidigast. Vi lyckades få ut stockarna till vägen innan de andra kom ner så då var det bara att lassa in i släpet igen. Idag gick det mycket lättare för att vi hade rutinen från igår. Sedan var det fika. Jag fick höra att jag skulle städa pation och att Elin ville ha hjälp med kanelbullarna..jag började istället med att knäcka valnötter eftersom de var helt slut och vi behöver mer och sedan hjälpte jag till med lunchen. Efter lunch städade jag klart i Caelans rum och köket och vardagsrummet. När det var klart började jag med pation för att sedan gå in och hjälpa till med bullarna och sedan göra klart pation. Sedan var jag trött. Diskmaskinen gick sönder idag också så innan middagen hjälpte jag till med disken för att sedan hamna framför ruggby på tv...men jag fattade ingenting förutom när det blev mål. Nu är jag trött och behöver sova eftersom imorgon ska vi hjälpa till att flytta en kompis till familjen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards