Direktlänk till inlägg 18 september 2015

Yes!

Av Josefin Lindberg - 18 september 2015 09:25

Okej, detta har hänt..igår åkte jag tillbaka in till Auckland för att checka in på ett hostel, hämta mitt bankkort, fixa mobilen och söka jobb elle wwoofingplats. Jag gick till kontoret eftersom incheckningen inte är förrän två och började leta jobb men telefonen fungerade inte så det var bara att ge sig ut oh leta reda på 2degrees affären för att få hjälp. När jag ändå var ute tänkte jag att jag kan hämta upp mitt bankkort men när jag väl kom fram först i kön kom jag på att mitt pass ligger kvar på kontoret...attans! Och inte hittade jag 2degrees heller så det var bara att gå tillbaka till kontoret och maila istället. Jag passade också på att gå till de hostel som jag känner till men allt vaf fullbokat.. Efter en timme på kontoret gick jag ut igen, den här gången med mitt pass, hämtade mitt bankkort och självklart hittade jag 2degrees. Okej, bara att börja ringa runt och inte fick jag några positova svar. Nästan allt uppbokat fram till jul! Vad fan!?!? Okej, jag tar en paus, söker hostel på internet men inget bättre där. Kanske ska ta bussen till Ruturoa istället, nytt ställe nya möjligheter. När jag bestämt mig till 90 % för att åka till Rotorua fick jag svar från ett wwoof ställe. DE HAR EN LEDIG PLATS! Jag kan komma till dem på måndag så ändrade planer. Stanna kvar i Auckland över helgen och på måndag hoppa på bussen för en resa på 9 timmar för att komma till min första wwoof. Och det är en svensk kvinna :) Gud så skönt att veta vart jag ska och kunna koppla av lite nu framöver. Hoppas att jag kan stanna en stund där och koppla av och lära mig lite mer om kulture här och kanske få lite tips på vart jag kan vända mig framöver. Då var det bara boende för helgen kvar..aj aj, ett stort problem. Men jag hittade ett hostel med lediga sängar men när jag kommer in i receptionen var jag nära på att vända, det kändes inte bra...jag fick en säng med 10 platser, bara killar...shit shit shit! Här kan jag inte bo hela helgen. Köper mig tre timmar internet för 3 nzd och börjar leta boende för resten av helgen. Base hostel hade platser kvar så jag bokade en säng direkt i ett mix dorm med 8 sängar lagar mat och sätter mig i tv rummet och fortsätter kolla jobb. Det kommer in en kille från Italien, Silvio som börjar prata direkt, jumer tiden går desto bättre trivs jag..men som sagt så ska det bytas hostel igen och tur är väl det för det luktar så illa på mitt rum, en blandning mellan svett och harsh...men jag går och lägger mug och hoppas på det bästa. Jag sover relativt bra men när några av killarna kommer tillbaka (bara killar och jag på rummet) pratar de högt och tänker inte på att det finns de som sover. Jag vaknar vid 8 men är fortfarande trött, utcheck är kl 10. Kan ligga kvar en liten stund till. Går upp vid 9 gör mig klar inför en ny dag. Jag går till mitt nya hostel och vilken reception! Jag lämnar mitt bagage, går och handlar för att sedan sätta mig på biblioteket. 14 00 dags för incheckning..oh no min bokning har inte gått igenom...igen.. vad fan!? Men det löste sig bra i alla fall. Jag fick ett bättre rum men för samma pris. Nu ett dorm 4 sängar bara tjejer! Yes! Det var ett fint rum och det verkar som om de andra är trevliga. Vi får se nu när jag kommer tillbaka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards