Direktlänk till inlägg 24 februari 2016

Oh no, hard stuff!

Av Josefin Lindberg - 24 februari 2016 20:30

Idag var en jobbig dag. Jag gick upp tidigt för att åka och hämta upp Elin hos Tim i Levin och köra henne upp till gården i Kimbolton. Den största anledningen till detta var för att jag fick ett jävla jobbigt samtal i måndags av Anette...hon hade gått ut i hagen för att titta till hästarna under eftermiddagen och då hade hon först sett att Vinur, "Elins häst" ligga ner och hon trodde att han bara sov men han reste sig inte upp när hon närmade sig honom. Han rörde sig inte och andades inte...han var död.     Vi bestämde tillsammans att det bästa är att vänta med att berätta för Elin ti, ls onsdag när vi båda kan vara där och för att inte förstöra Elins födelsedag.

Jag hade det svårt igår att inte säga något,  speciellt när Elin pratade om hästen men jag höll det för mig själv, lika så under hela bilfärden upp till Kimbolton. Anette berättade för Elin när vi kom dit så dagen gick åt att bsra finnas där för Elin och låta henne bestämma vad hon behöver. Det slutade med att Elin följde med tillbaka hem till mig. Tim kom sedan och hämtade henne för att hon inte skulle behöva sova själv i sitt rum uppe i Kimbolton! Jag tror inte att det riktigt hade sjunkit in för Elin ordentligt när Tim kom och hämtade upp henne. 

Förstår hur jobbigt det är och hur svårt det kan vara att förstå allt men om jag ska tänka possitivt så hade Vinur varit ute på långtur dagen innan och på morgonen när Geoff såg honom lekte han med de andra hästarna så han har inte lidigt något och nu är han på ett bättre ställe! Han har haft det bra sedan han kom till gården! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards