Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Josefin Lindberg - 1 februari 2016 10:27

Idag har varit toppen. Det började med att jag sovit kanonbra. Det var lite kyligt och inte så varmt som tidigare. När jag ätit frukost och gjort mig klar för att börja jobba var allt lugnt, Tai Mana tittade på film och Amaia lekte i tältet. När det var dags för morning tea åta Tai Mana sin frukost och jag och Amaia fika. De lekte sedan i ungefär 40 minuter innan det var dags för Amaia att sova. Det blir bara lättare och lättare att få hemme att somna, idag tog det bara fem minuter innan jag kunde lägga ner henne i sängen. Tai Mana var sedan hungrig igen så han fick några kex att knapra på. Efter knappt 30 minuters sömn vaknade Amaia och ville inte sova mer så det var bara att ta med henne till köket. Jag och Tai Mana spelade då en omgång av hans nya spel, Paw Patrol! Efter det var det dags för lunch (det är mycket ätande). Efter lunch packade vi våra väskor för eftermiddagens planer. Vi åkte först till skateparken inne i Otaki.

Tai Mana åkte på sin skoter/sparkcykel medans Amaia gungade. Tai Mana passade också på att klättra lite i klätterställningen. Dt var en varm dag och efter en timme i skate parken bestämde vi oss för att åka vidare till nästa del av eftermiddagen, floden! När vi kom dit var det bara att byta om för att sedan svalka oss i vattnet som inte alls var så kallt som jag trodde. Det var underbart att sitta i katen och bara hålla koll på barnen, speciellt när de är så snälla och lyssnar på vad jag säger.

När vi kom he, var båd två jättetrötta så Tai Mana la jag i soffan framför en film där han sedan somnade och Amaia satt kvar i bilen när jag packade uppoch även hon somnade. När Tai Mana sovit i en timme väckte jag honom försiktigt och det tog en stund innan han piggnade till men när han väl var vaken gjorde vi oss i ordning för att hoppa på studsmattan i vatten slangen! Vi hade så himla roligt att vi glömde bort tiden. När klockan var fem och middagsdags var vi genomblöta och Amaia vaknade efter att jag pratat med henne lite. Det var då bara att byta om och ordna middag till barnen. Dt var en toppendag och vi har haft jätteroligt och vi håller tummarna för fler liknande dagar. Nu sover barnen efter att Matua stoppat om dem ordentligt!


Här är bilder från standup paddle boardningen i lördags. Idag känner jag av det i benen...eller kanske är det från min springtur i solen igår...

Ovido - Quiz & Flashcards