Alla inlägg den 21 februari 2016

Av Josefin Lindberg - 21 februari 2016 10:08

Veckan började bra med en rolig måndag. Jag tog med ungarna till Waikanae och Manly Music! Det är en sammankomst för barn med fokus på musik och lek. Vi åkte dit för att se hur det är och om det är något att ha. Kan bara säga att vi kommer att åka dit igen!

När mainly music var slut åkte vill till Peka Peka beach för att äta lunch på stranden. Det var väldigt trevligt och kidsen njöt av det massor..kan vara så att vi åker dit igen beroende på vädret!

Tisdag morgon släppte jag av Tai Mana på kura (dagis) för att sedan ta hand om en Amaia med en rinnande näsa och väldigt klängig! Men det gick okej...onsdagen tog jag det lugnt på och var bara hemma.
Torsdag var Tai Mana låg och snorig, Amaia var klängig med rinnande näsa och jag kände mig låg och hade en irriterande hals så det blev en dag mestadels spenderad i soffan vid en barnfilm...dock med lite lek emellan!
Fredag släpte jag först av Rocko på kenneln och sedan Tai Mana på kura för att sedan åka hem och börja planera i för helgen. Matua ringde lite innan ett och talade om att han kommer med kvart i två tåget till Waikanae så jag lassadein Amaiai bilen vid halv två och hämtade upp Matua. Vi åkte sedan och hämtade upp Tai Mana. Framåt kvart i åtta var jag och hela familjen inpackade i bilen och började resan upp mot Taranaki och New Plymouth för en helg tillsammans med Matua när han var ledig på grund av dåligt väder. När vi kom fram till hotellet checkade vi in, familjen i ett rum och jag i ett eget med en gigantisk säng!

Jag gick och la mig direkt och när jag väl stängde av filmen som gick på tv sov jag gott hela natten. Jag vaknade vid sjutiden och njöt bara av att ha en helg hemifrån. Jag fick så småningom sms från Sara som talade om att de åker och äter frukost vid niotiden om jag vill följa med...frukost med havsutsikt är inte alls fel. Efter frukosten tog vi en promenad på strand promenaden. Det var jättefint och jag njöt utav bara den! Därefter åkte vi för att köra gocart. Matua Och Tai Mana i en bil och jag i en annan. Det var väldigt roligt och jag fick till några riktigt bra varv. Jag såg undertiden jag körde att en av bilarna läckte men tänkte inte så mycket på det tills jag stannade när tiden var slut..min bil rök massor! What the fu**?! Aja, inte mitt problem. Efter det åkte vi ner till stranden och fikade...jag tittade på surfarna en hel del också! När vi kom tillbaka till hotellet bestämde jag mig för att gå en sväng. Tillbaka på mitt rum efter lite mer än en timme slappade jag lite och vilade mitt ömmande knä, sedan somnade jag! Sara väckte mig med ett sms om att de skulle gå på middag om 30 minuter och att de knackar på min dörr då, så jag vaknade till ordentligt när Tai Mana knackade på min dörr. Middagen var väldigt trevlig och god!

Matua var tillbaka på helipaden i morse så vi andra åkte hemåt. Vi stannade i Bulls för sushi och sedan i Levin för att leka. Aria, Raif och Samaia kom också dit. Vi har inte träffats på länge så det var roligt att träffa dem igen. Även Ian och Chrissi kom dit på lunch med respektive förälder, alltid lika trevligt träffa dem! Kvällen har varit lugn så nu är jag redo för min date med sängen!

Ovido - Quiz & Flashcards