Alla inlägg den 6 februari 2016

Av Josefin Lindberg - 6 februari 2016 10:32

Tisdag var en lugn dag, Tai Mana var på dagis och jag och Amaia var hemma och tog det lugnt! Onsdag var, som vanligt, ledig dag för mig. Jag hade tänkt åka in till Otaki men det var så himla varmt så jag var kvarhemma och tog det lugnt i värmen.

Rocko är gärna med mig i mitt rum på dagarna. Han ligger där i hörnet och halvsover men så fort jag går ut kommer han efter!
Torsdag åkte jag, Matua, Tai Mana och Amaia till Chipmunks i Tawa, Porirua. Det är ett lekland inomhus för barn. Det var roligt att följa med dit för att få ett nytt alternativ på saker att göra. När vi åkte hem därifrån stannade vi till på Poriruas skate park och sedan åt vi Sushi innan vi åkte hem.

Väl hemma dårifrån förberedde jag mig för att Diane (från au pair organisationen) skulle komma förbi och se hur jag har det och att allt funkar. Det var roligt att träffa henne igen och hon hade med sig en kasse med lite leksaker som jag och Tai Mana kan använda och göra olika övningar med.
Fredag var också en lugn dag, jag släpte av Tai Mana på dagis och när jag och Amaia kom hem somnade hon direkt. När jag hämtat Tai Mana på dagis var det bara tio minuter kvar tills att barnen blev upphämtade av Nana Donna för att sova över där eftersom Sara är borta hela helgen och Matua skulle ha jobbat idag.
När jag gick upp i morse var Matua fortfarande hemma, tydligen hade nåten kört på grund inatt så den behövde fraktas övet till Sidney för reparation så dykningen blev inställd för honom. Men jag åkte som planerat till Kimbolton och hämtade upp Elin, på vägen tillbaka hem till mig stannade vi och handlade i Levin. När vi kom hem kom Tai Mana ut och mötte oss, han har sett fram emot att Elin ska komma hela veckan. Efter att ha pratat en stund började jag och Elin göra i ordning våran middag..eller våra monster som stod på menyn. Matua som dyker har en hel del crayfish i frysen. Hemma säger vi kräftor men de här är monster! Men goda var de. Efter maten var det Frozen tillsammans med Tai Mana och sedan drog vi oss tillbaka till mitt rum där vi gjorde i ordning luftmadrassen, efter lite hjälp av Matua så nu ligger vi här och bloggar båda två, mätta efter våra monster!

Ovido - Quiz & Flashcards