Direktlänk till inlägg 12 februari 2016

Super tired!

Av Josefin Lindberg - 12 februari 2016 11:18

Ännu en arbetsvecka har passerat. Tisdag morgon började med att göra i ordning Tai Manas lunchlåda till dagis. Han fick en överraskning i den, en hjärtsmörgås med marmelad på. Sedan släppte jag av honom på dagis. Amaia och jag tog en promenad med Rocko för att komma ut lite men annars var vi bara hemma! Vid två kom nanna Donna och hämtade Amaia som vanligt. Jag hade efter det hela huset för mig själv fram till onsdag kväll vilket var underbart. Onsdagen tog jag det lugnt på, tog en sväng till Paraparaumu där jag klippte mig och handlade lite.

Donna släppte av kidsen under onsdagkvällen så jag tog hand om dem fram till Sara kom hem, men det var inga problem, jag startade en film och sedan sov båda två!
Torsdag blev en dag där mycket blev gjort. När Amaia sov på förmiddagen lekte jag och Tai Mana massor, vi tog också fram lite av marsipanen som blev över efter tårtan och gjorde lite djur och olika figurer med dem. Tai Mana tyckte att det var roligt!

Tai Mana kan ha svårt att äta ibland så jag funderade ut något som kan göra det lite roligare att äta, nämligen använda olika karamellfärger! Så till lunch blev det röda, gröna och blåa makaroner! Efter lunch gjorde vi klart för en dag ifrån huset. Vi började med skate parken, fika och sedan floden. Det var en toppendag.

Idag började på samma sätt som i tisdags, lunch låda! Idag blev det hjärt- och stjärnsmörgås! Han åt upp allt och tycker att det är jättekul att få öppna sina små paket och se vad so finns inuti dem. Det var meningen att jag och Amaia skulle på playgroup idag så vi åkte dit till klockan tio men det var ingen där så vi väntade...halv elva hade det fortfarande inte kommit någn så vi åkte hem. Vi lekte fram till lunch och åkte därefter till Peka Peka beach. Jag var ombytt för att springa så det blev 40 minuters barfotalöpning i sanden med en barnvagn som inte är den lättaste, men kul var det! Amaia somnade så fort jag satte ner henne i bilen och sov under löpturen och mitt dopp i havet och fram tills jag tog ur henne ur bilen vid caféet. Det är alltid lika trevligt att ta med Amaia på fik för hon sköter sig så bra och beter sig som en vuxen! Sedan bar det dags att hämta Tai Mana på dagis för att sedan köpa glass. Kvällen avslutades med en timme studs på studsmattan och sedan fish and chips!

 
 
Ingen bild

Sara L

12 februari 2016 12:18

Roligt o läsa vad som händer!😊du verkar ha det bra men du är saknad här på jobbet. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards