Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Josefin Lindberg - 6 maj 2016 09:36

Igår kom städfirman vid 9 på morgonen så när jag släppt av Tai Mana på dagis tog jag med Amaia till Otaki pool och badade. Amaia älskar vatten men det fanns inte så mycket leksaker men har man hela poolen för sig själv så är det inga problem. Efter en timme där åkte vi vidare till ett av caféerna i Otaki. Det blev en tidig lunch eftersom Amaia började bli riktift trött..jag köpte mig en kyckling och bacon paj men inte fik jag äta den inte...Amaia åt upp nästan hela...unge! Annars var gårdagen lugn.

Idag åkte vi till Waikanae bibliotek för sagostund men det var ingen...men Tai Mana hittade en annan kille att leka med. Sedan var det dags för lunch men Tai Mana ville absolut inte åka hem så det blev lunch på ett café idag igen. Jag hade det på känn inman vi åkte hemifrån att det skulle bli så så jag hade med mig lunch till kidsen. När vi kom hem hade vi en lugn stund i soffan för att sedan åka till skateparken. Där var vi i 40 minuter innan det var dags att köpa dagens middag, sushi! Ungarna har ätit och badat. Tai Mana tittar på film och väntar på att Sara ska komma hem. Jag har försökt få Amaia att somna i två timmar nu..hon hade nästan somnat när Tai Mana tog fram en leksak som gav i från sig ett väldans ljud..nu ligger hon här i soffan bredvid mig och vägrar att somna...envisa unge!

Ovido - Quiz & Flashcards