Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Josefin Lindberg - 3 maj 2016 12:06

I morse när jag drog bort gardninen för mitt fönster såg jag att Riley spridit ut mina springkläder på gräsmattan igen..jädrans hund..så jag gick ut i min pjamas för att plocka upp dem. Jag tog bakdörren ut och därutamför låg två blöta hundar. Jag stängde dörren för att hundarna inte skulle gå in blöta och plockade sedan upp mina blöta kläder. När jag kom tillbaka till dörren kom jag på hur dum jag var...dörren går ju inte öppna utifrån och jag som var själv hemma..jag gick ett varv runt huset barfota och kände på alla dörrar och fönster men allt var stängt och låst...som tur var hade jagmina springskor och strumpor ute så jag kunde ta på mig dem. Jag gick sedan över till kontoret i grannhuset och frågade om jag kumde få låna i ternet för att leta fram wtt telefonnummer och sedan låna telefonen. När jag sedan förklarat allt för damen på kontoret fick jag tag på granddad Ricky. Han skulle ha visning i Waikanae så han kunde komma till kvart över tio. Jag pratade med honom halv nio. Som tur e så var damen på kontoret väldigt trevlig, hon gav mig en kopp te och jag stannade där i en timme och pratade. Sedan gick jag tillbaka hem för att försöka öppna nätdörren som var fasthakad med en hasp från insidan. Som tur var så är det en tio centimeters springa längst ner så med två pinnar, liggandes på rygg med ena foten tryckt mot dörren för att hålla den på plats lyckades jag öppna den! Sedan lemte jag med hundarna för att hålla värmen fram tills Ricky kom och låste upp dörren! Tack Ricky!

Under eftermiddagen har jag gjort mitt pass på SPCA idag. Vi hade en hund i protective custody som var väldigt tunn...stackars liten. Jag ägnade mycket tid åt henne idag vilket var uppskattat, inte bara av henne utan ev personale eftersom hon inte tycker om att vara själv, instängd i en bur..vilket jag känner till mer än väl..
Nu är jag supertrött så god natt!

Ovido - Quiz & Flashcards