Direktlänk till inlägg 15 januari 2016

One week and I'm super tired!

Av Josefin Lindberg - 15 januari 2016 09:01

Det har nu gått en hel vecka med mitt nya arbete..eller fyra dagar rättare sagt...inte trodde jag att det kundevara så energikrävande att se efter två ungar! Jag har varit helt slut på kvällarna när Sara har kommit hem så att jag inte är själv längre men det har varit jätteroligt. Tai Mana är så snäll men lite busig och jag tror att han börjar prova vart gränserna går och är gärna lite mer hårdhänt mot Amaia än vad han borde men de leker så bra tillsammans. Jag jobbar måndag, tisdag, torsdag och fredag. Det är skönt att ha onsdagen ledig för att jag ska kunna få lite mer energi. Får se hur det blir när Tai Mana börjar på dagis nästa fredag. Hopas att det blir lite lugnare när jag bara har Amaia men hon kommer ju att börja gå snart så det kan bli svårt att hänga med. Onsdagen spenderade jag tilsammans med Elin å gisses vad skönt det var att träffa henne igen. Jag åkte upp till Kimbolton för att även hämta min väska. Det första som hände när jag kom dit var att Speights kom fram till staketet vid grinden för att hälsa! Sedan blev jag attakerad av ett gäng slickande hundar och en liten busig kille springande längs bilen. Men ett välkomnande som jag gärna ser fler gånger. När jag väl kom in fick jag först en jättekram av Elin och sedan en av Anette. Efter en massa snack och rundvandring i växthusen tog jag och Elin en promenad med Elins häst för att sedan åka in till Palmy för att bara umgås..och köpa lite underkläder...vi var kvar länge i palmy och var tillbaka på gården klockan 8 så det var bara att säga hejdå och sätta sig i bilen och åka hem. Det tar ungefär en och en halv timme att köra men som tur är så är min bil superbra! Jag har också haft möte med Sara och Dianne (min kontakt på au pair organisationen). Det gick bra och var väldigt roligt. Dianne kommer att komma förbi en gång i månaden för att träffa mug och se hur det går. Det känns bra.
För att ni ska få se lite hur jag bor har jag gått runt ute och tagit kort i trädgården, men även på våra grannar som väsnas massor...som en stucken gris...

 
 
Ingen bild

Sis

15 januari 2016 12:59

Haha, vad var det jag sa.. det är inte helt lätt med två ungar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards