Alla inlägg den 31 januari 2016

Av Josefin Lindberg - 31 januari 2016 11:21

Nu har det gått en vecka igen...men vad gör väl det när man har roligt? Peka peka beach var otrolig, men solen vill tyvärr inte ha mig där..jag brände mig ordentligt trotts solskydd! Men men, bara för att jag tappar hud på baksida lår och rygg betyder inte att jag inte kan ha roligt i alla fall. Måndag var röd dag så Sara var ledig. Vi var bara hemma och tog det lugnt. Tisdag släppte jag av Tai Mana på dagis där han visade mig runt. Sedan tog jag med mig Amaia till Levin och hem till Tim och Elin. Detvar väldigt trevligt, jag, Elin och Amaia tog en fika inne i Levin ochbdet blev en massa prat! Eftersom det var tisdag kom Donna och hämtade upp Amaia och sedan Tai Mana för att de spenderar tisdagnatten och onsdagen hemma hos henne så jag hade en lugn kväll. Onsdagen tvättade jag på och åkte sedan in till Otaki och handlade lite. Sara hämtade upp barnen på vägen hem men också Matua. Något på båten hade gått sönder och de kunde inte laga det själva. Torsdagen hade Tai Mana otur, han gjorde sig illa vid två tillfällen under förmiddagen men efter lunch blev det bättre och han somnade tillslut i soffan. När Matua kom hem från kontoret tog han med sig Tai Mana ut så det blev en eftermiddag med bara Amaia.

Fredag släpte Matua av Tai Mana på dagis och när han kom hem tog jag med mig Amaia till Levin igen där vi plockade upp Elin för att sedan åka till Harrison garden cafe vid Peka Peka beach. Eli följde sedan med hem där vi lekte lite med Amaia innan hon skulle sova. När Tai Mana sedan kommit hem lekte vi lite med honom inan det var dags att skjutsa tillbaka Elin till Levin. Denna gången var det Tai Mana som följde med. Han ville inte åka hem därifrån men när han fick höra att han kommer att träffa Elin igen så gick det bra.

Lördag och detvar dags för helgens stora event, Standup paddle boarding! Jag tog bilen ner till Plimmerto där jag mötte upp med andra au pairerfrån samma organisation för att sedan hyra brädor och få en lektion. Jag trodde att det skulle vara svårt att hitta balansen men det var de inte. Det var bara en av 11 tjejer som blev blöt, om jag inte räknar med hur vädret var när jag kom fram. Som tur var försvann regnet tills det var dags att bära ut grejerna! Jag kom upp på brädan på första försöket och hade inga problem alls. Det gick väldigt lätt i början men det för att det var medströms pga tidsvattnet och medvind. När det var dags att vända tillbaka blev det tuffare, balansen var det fortfarande inga problem med men det var tugnt och det kändes so att jag stod stilla men jag tog mig framåt. Det blev ett jäkla bra träningspass i alla fall. När vi inte hade mer tid på brädan kände jag mig nöjd med vad jag gjort och jag har träffat nya människor och fått mer telefonnummer! På vägen hem stannade jag i Paraparaumu och handlade. Kvällen slutade med att jag var ensam hemma men kände att det skulle bli skönt med en lugn och tyst kväll..trodde jag ja. Grannen hade ciderfest, som jag var bjuden på men inte kände för att gå på, och de var så högljudda att det lät som om jag deltog i festen..klockan två blev det tyst! Det var min kväll det, som i te alls blev som jag tänkt. Idag har jag bara tagit det lugnt hemma. Nu ikväll har jag tittat lite på hararna som kommer in på tomten för att äta upp vår klöver!

Ovido - Quiz & Flashcards