Direktlänk till inlägg 2 januari 2016

Regn = RALLY

Av Josefin Lindberg - 2 januari 2016 09:49

Det var mulet i morse när vi vaknade och det regnade...men vi åkte iväg mot Picton i hopp om att vädret skulle lätta vilket det inte gjorde och har fortfarande inte gjort. När vi kom till Blenheim hittade vi ett trevligt gym som vi fick träna på gratis! Jippie! Det var ett bra träningspass och som om jag inte hade träningsvärk sedan innan så har det i alla fall inte blivit bättre nu! Efter ett pass på gymmet följde duschen, vilket är lyxigt när man lever ur en campingvan! Efter det blev det en tur på stan för att fördriva tiden lite och sedan bar det av igen. Men vi stannade ganska snart för att äta lunch. Vi hade havsutsikt igen!

När lunchen var avklarad beslutade vi oss för att ta en liten väg till Picton som också är lite längre för att ha något att göra. Men eftersom vädret fortsatte att vara dåligt så bjöds vi inga bra utsikter, bara vit dimma/moln, men det var en grusväg med lera...

Så varför inte passa på att köra lite rally...i ca 20 km/h?! Vi hade den stabila föraren Johanna med en fenomenal kartläsare, Josefin. Vi körde om en bil som vi tror bytte förare som vi sedan börnade ifrån lätt uppför..men som sedan tog in på oss igen utför.

Vi stannade till på några ställen för att ta lite kort när det var lite utsikt att tala om och då körde den andra bilen om men sedan stannade de så vi kom om dem igen..så var det hela vägen in till Picton men där skiljdes vi åt. Resultatet efter våran rallyfärd blev en lerig bil!

Nu sitter vi på en rastplats utanför Picton och väntar på att tiden ska gå för att vi sedan ska ta nattfärjan över till Wellington och nordön. Men nu är det mörkt ute och inte så mycket att göra. Ska borsta tänderna och sedan får jag se vad jag gör innan det blir dags att åka till färjan och checka in..färjan går inte förrän 2.15

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards