Direktlänk till inlägg 3 juni 2016

Varför ska jag alltid behöva ha en rubrik?

Av Josefin Lindberg - 3 juni 2016 02:48

Måndag var helt okej. Åkte lite senare för att släppa av Tai Mana på dagis. Vi åkte senare för att jag skulle ta Roko till veterinären för en boostershot! Jag hade med mig båda hundarna i bilen vilket inte var det bästa. Roko tycker inte om veterinären och andra hundar så han fick stanna i bilen och gisses vad de skällde...när det blev våran tur kom veterinären ut till bilen vilket var väldigt snällt. Det var över väldigt fort! När vi kom hem var det för sent för mig och Amaia att åka till Mainly Music så vi stannade hemma men det var bra de för Amaia var så trött att hon somnade direkt och sov i 3 timmar.
Tisdag var jag på SPCA igen. Det var fullt upp, vi hade fyra extra burar med kattet och fullt med hundar, men som tur var var vi många. Från och med nu kan jag ge djuren medicin också ? men när jag skulle gå till bussen för att åka hem hade himmelen precis öppnat sig och kag blev dyngsur! Inte det roligaste när det är 30 minuter i bussen, 1 timme på tåget och sedan 15 minuter i bilen tills jag är hemma...men vad gör man, jag måste ju hem. Så jag sprang och blev svettig och blöt..
Onsdag var en dag där jag gick nästan hela dagen. När jag släppt av Tai Mana på dagis åkte jag och Amaia till Paraparaumu för att handla. När vi kom dit tog jag Amaia i ryggsäcken och gick först till the Warehouse, sedan Pak'n save och sedan en tur till JayJays. När vi kom hem åt vi lunch och sedan sov Amaia i en timme tills det var dags att hämta Tai Mana. På vägen hem stannade vi vid floden där vi tog en av promenaderna och gick. Vi var ute i en timme. Vi lekte massor och kastade sten i floden. Tai Mana gick hela vägen och Amaia gick halva. När vi kom hem var de trötta så det var bara att ta ett bad och sedan äta middag.

Igår var en lugn dag och inget speciellt hände under dagen. Men istället för att äta middag hemma åkte vi till Wellinton och käkade där. Det var Matuas sista kväll innan han åker iväg igen. Men trafiken var tjock så det tog lite längre tid än planerat men Sara var sen från sitt möte så det blev bra. Vi kom till restaurangen samtidigt! Jag åt så mycket mat att jag nästan somnade i bilen.
Idag har det varit lugnt hittills. Jag och ungarna tog hundarna på en promenad vid floden och nu sover Amaia och Tai Mana är ute och cyklar med Matua innan han åker!

Nu har du fått något att läsa Inge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards