Alla inlägg den 13 augusti 2016

Av Josefin Lindberg - 13 augusti 2016 10:13

Shit vad det har regnat de senaste veckorna, dt har inte varit det fina regnet utan det har verkligen öst ner hela dagarna. Det är vatten överallt! Vi har haft enstaka dagar när solen har tittt fram men de dagarna går att räkna på en hand...
Annars är mina veckor som vanligt, mainly music på måndagar, SPCA tisdagar och bara vara hemma onsdag torsdag och fredag. Men jag har kostaterat att Elin har smittat av sig lite..tisdagar när jag åker till SPCA är jag väldigt rosa, jag har rosa strumpor, skor, jacka, örhängen, vattenflaska, termosmugg och fodral till plattan...det var en av konduktörerna som påpekade det för mig..oops!
Jag har också ansökt om förlägning på mitt visum och där blev det problem, jag höll på att inte få ta blodprov för att hon som skulle ta det var övertygad om att det inte var mitt pass..det slutade med att en av hennes kollegor kom in och övertygade henne om att det var jag. Nu har jag bara att vänta och se vad migrationsverket säger, förhoppningsvis får jag stanna längre!
I torsdags var jag, Sara, Zara, Zaras mamma och Larissa på bio. Filmen var jätterolig och vi hade väldigt trevligt.
Idag har jag varit på choklad festival på Te Papa tillsammans med Larissa, Paulina och tre andra tjejer. Vi hade roligt men de hade lite svårt att hålla sig till engelskan men det är förståligt! Dagen har varit full med choklad och shit vad gott det var men nu är jag inte ett dugg sugen på choklad längre. Det blev lite mycket! Men gott var det! Nu är jag trött och det är snart dags för sängen!

Ovido - Quiz & Flashcards