Direktlänk till inlägg 28 april 2016

More than a week..

Av Josefin Lindberg - 28 april 2016 10:48

Nu har det gått över en vecka och det har hänt massor! Eftersom det är skollov så är också dagis stängt..lite lustigt men varför inte när jag kan ha ungarna?!?
Onsdag förra veckan var vi bara hemma, tog en promenad med hundarna men annars var vi bara hemma. Vid 15 tiden kom Diane som Tai Mana frågat efter hela dagen och äntligen fick han byta ut korgen med leksaker som hon har med sig. Han lämnade tillbaka bilarna och fick en hel korg med böcker som vi genast läste när Diane åkt.
Torsdag åkte vi till Levin och the Adventure park. Där mötte vi upp Elin för en stunds lek. Vi käkade morning tea i solen och kidsen lekte massor.

Vid halv ett lastade vi in i bilen, sa hejdå till Elin och åkte vidare till våran lunch hemma hos Aria och Raif. Tai Mana lekte massor men Amaia var trött så hon åt och satt hos mig nästan hela tiden. När det var dags att åka hem var det svårt att få med sig Tai Mana men efter lite tjat och mutning var vi på väg hem. Fem minuter efter vi startat bilen sov båda ungarna ?
Fredag åkte vi till Skateparken men när vi kom dit var det för mycket barn för Tai Mana så vi åkte och köpte våran middag istället, Sushi! Tai Manas val!!


Lördag morgon åkte jag till Elin! Jag blekte hennes hår och sedan åkte vi in till centrum för att äta lunch. När vi var klara med det gick vi en sväng på stan och åkte sedan hem för att fortsätta med hårfärgningen! Elin, som tidigare har haft oranget hår bytte nu ut det mot ROSA! Det blev okej men det behövdes mer färg för att allt skulle bli rosa och inte blev det heller den rosa som Elin ville me ändå helt okej. När Tim kom hem packade vi in oss i bilen och påbörjade färden ner tilm Wellington igen. Nör vi kom dit checkade vi in på vårt hotell, jag i ett rum och Elin och Tim i ett. Sängen kändes lite mindre än den jag har hemma men om man nu är själv (?) så är det helt okej! När vi gjort oss i ordning gick vi för att äta middag och sedan var det dags för dans ? Jag sa redan innan vi åkte att jag bara skulle dricka tre öl men det var ingen som trodde mig, de trodde jag skulle dricka mer, men oj om de hade fel...det blev bara två öl för mig ? Vi började med att gå till samma bar/dansställe som förra gången men det var dålig musik där denna gången så efter en timme? gick vi vidare. Uncel James reckomenderade Dakota saloon så vi gick dit...men Tim hade en öl i handen så han fick inte komma in. Vi började gå men jag kände att jag ville gå in, var inte riktict redo att gå hem än, så jag gick tillbaka. Elin och Tim gicn tillbaka till hotellet. Musiken på Dakota var hur bra som helst så jag blev kvar runt två timmar och dansade hela tiden. Det var alltid någon eller några som ville ha med mig och dansa ? när jag väl kom tillbaka till hotellet var sängen inte så stor långre...men när jag väl somnade var den helt okej...?

Söndag vaknade jag tidigt men kände mig inte alls trött så jag gick upp tidigt. Elin skrev till mig runt nio och lite innan tio var vi klara för att hecka ut. Vi åkte till Cuba stret för att äta frukost, yam! Sedan gick vi en sväng på stan och åkte sedan till the Warehouse. Tim stannade kvar i bilen..haha denna gången var det hans tur ?
Måndag var helgdag så inga ungar! Skönt med en extra ledig dag! Jag tog det bara lugnt hemma!


Tisdag = PHOTOSHOOT
Jag vann en 'model for a day' när jag och Elin var på Pride festival i Wellington så nu var det dags. Det blev en tidig morgon, då jag behövde skjutsa Sara till tåget. Elin kom vid halv 7 och vi åkte direkt. Jag och Elin åt frukost på McDonalds i Upper Hutt och hade sedan en timme på oss innan jag skulle vara där, Elin följde med som moraliskt stöd. Vi stannade till på ett ställe där det stod att det fanns vandringsleder och där fanns en karta. Vi såg att i spelningsplatsen för Rivendell inte låg så långt bort så vi hoppade snabbt in i bile och åkte dit. Det var fint men väldigt litet!

Sedan åkte vi vidare till min fotografering. Det var en underbar dag och jag behövde inte göra någon sminkning eller frisyr själv. Kläder hade jag med mig men jag lånade en del också! (obs! dålig bildkvalite)

Vi hade tänkt att gå på bio på kvällen men vi blev kvar völdigt länge, vi började vid 10 och åkte därifrån straxt efter 16. Men det var en fantastisk dag, jag fick också ett bad..gissa om det var kallt!

Igår åkte jag in till Te Horo med ungarna där vi stannade på skolan så att de kunde leka. Där träffade vi några kompisar och var där hela förmiddagen. Efter det åkte vi raka vägen till ett café där vi åt lunch! När vi kom hem sov ungarna!

Idag har vi varit i Levin och tittat på en trollkarl och efter det åkte vi hem tilm Elin en stund så att hon och barnen kunde säga hejdå eftersom Elin åker tillbaka hem timm Sverige på tisdag ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards