Direktlänk till inlägg 19 april 2016

Woops...long time since!

Av Josefin Lindberg - 19 april 2016 13:07

Det har gått en del dagar sedan sist igen och det har hänt en del. Söndagen efter att jag kommit hem igen hade jag en lugn förmiddag, jag åkte till Levin för att hämta upp Elin. Hade med mig en glad Tai Mana. Det var skönt att ha med honom eftersom jag varit borta så länge. När vi plockat upp Elin stannade vi till på en liten marknad i Levin bara för att ha något att göra men åkte snart vidare hem. Elin var med för att på eftermiddagen hade Sara ett Tupperware party. Det var trevligt och gissa vad, jag kunde inte låta bli att beatälla...

Måndag morgon startade inte Saras bil så hon stannade hemma från jobbet. Hon följde med mig och Amaia på Mainly Music. Det var trevligt att hon var med men Amaia ville inte dansa och leka som hon brukar utan det var bara mamma som gällde men det var en bra dag. Tisdag och onsdag flöt på som vanligt. Torsdag = Tai Manas 4 årsdag. Han öppnade packet från mig och Sara på morgonen vilket var väldigt mysigt. Han satt i mitt knä hela tiden. Sara åkte sedan till jobbet och jag var kvar med barnen. Men denna morgon tog längre tod än vanligt. Vi åkte inte hemmifrå fören fem minuter efter att dagis börjat, men det var ju födelsedag så det gör inget! Men det bästa på morgonen var att jag också fick paket! Jag fick ett jättefint halsband som Matua varit och köpt! Tack Sara och Matua för det fina halsbandet! (Bild kommer senare)

Fredag hämtade jag och barnen Elin för hon skulle baka tårtan inför kalaset. Ungarna tycker att det är roligt när Elin är med och det gör det lättare för mig! Tack Elin för hjälpen! På kvällen åkte vi till Waikanae och åt mat på Food Truck marknaden. Det var trevligt och ungarna var glada. Sara kom hem sent så hon var inte med men det var inga problem, kidsen åt bra och Tai Mana lekte med andra ungar där!

Lördag var det kalas och gissa om jag var trött på kvällen. Tai Mana var glad och nöjd med sitt kalas och började leka med sina presenter direkt. Jag och Elin hamnade i tvsoffan framför en film när Sara och barnen åkte på simning.
Söndag var jag själv hemma och det blev en tur in till Otaki för lunch, jag gick också till Icebreaker och Katmandu där de hade rea! Eftersom jag fått pengar i födelsedagspresent kunde jag passa på att köpa lite nya kläder! Tack mormor och morfar, tack pappa!

Igår var det första dagen på två veckors skollov vilket innebär att dagis är stängt. Jag hade båda ungarna men det gick bra. Vi var hemma och tog det lugnt efter helgen. Efter lunch åkte vi till Paraparaumu och Nana Donna och grandpa Ricky. Jagsläpte av ungarna där så att de inte skulle behöva komma upp o hämta dem. Efter det åkte jag och köpte mat.

Idag var SPCA igen. Kom dit tidigt som vanligt så jag gick till valparna en snabbis först och började sedan mitt shift på sjukhuset. Massor med kattungar, två kaniner, en höna, en igelkott och en fiskmås var dagens inlagda! Dagen gick fort och jag fick sluta tidigare. När jag kom hem möttes jag av Riley och Maggie vid grinden, Rocko innanför dörren och en bamsekram av Tai Mana i tv rummet. Min dag var toppen och den har gått snabbt. Nu ska jag sova!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards