Direktlänk till inlägg 9 april 2016

After 2297.1km am I back home!

Av Josefin Lindberg - 9 april 2016 11:04

Nu är jag tillbaka hemm igen efter en underbar roadtrip tillsammans med Bästa Elin! Jag har kört 2297.1 kilometer i bilen! Det är inte ofta det blir så långt på 7 dagar men när sällskapet är i världsklass så går det utan problem. Vi har hunnit med en del på våran lilla resa, jag och Elin, en resa som vi båda kommer att minnas med ett stort leende (i alla fall kommer jag att göra det).

Igår kväll när vi kom till campingen var den överfull och det kändes som om det skulle bli svårt att hitta en bra plats, men eftersom vi är smarta, Elin och jag så hittade vi en plats mellan två stora buskar. Där klämde vi in bilen som precis fick plats. I morse när vi vaknade såg vi verkligen hur mycket folk det var på denna camping ovh gissa om vi hade tur som fick en plats. Det stod bilar nästan ända uppe på asfaltsvägen! När vi var färdigpackade i morse begav vi oss mot dagens aktivitet, Ernest Kemp steamboat tours to Maori Rock Carvings. En trevlig tur i det fina vädret även om carvingen inte var så storslaget som jag trott. Nu är det i alla fall gjort så det går att bocka av på min lista. Vi hade pratat om att eventuellt gå en sväbg i Tongariro men vädret var inte på våran sida så vi påbörjade resan hemåt istället. Det gick bra men det var väldigt tråkigt att lämna av Elin i Levin då våran roadtrip var över...men det är en resa som i alla fall jag kommer att minnas med ett stort leende, efter ett litet...stort gapskratt!
När jag kom hem blev jag varmt välkomnad av först Raily som nästan hoppade upp i mitt knä innan jag ens hunnit stänga av bilen. När jag väl kom in fick jag ett stort leende av Amaia och ett varmt välkomnande av resten av familjen. Amaia har under kvällen kommit till mig bara för att ge mug en kram och sedan försvinna iväg igen på något bus och Tai Mana gjorde mig sällskap när jag packade upp. Nu ligger jag i min mjuka fluffiga säng och bara njuter!

Tack underbara Elin för den här resan! Du är helt underbar och en vän för livet! Tack för att du är du och att du står ut med mig och mina galna påhitt, du är guld värd!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards