Direktlänk till inlägg 7 april 2016

Hot rainbow!

Av Josefin Lindberg - 7 april 2016 07:51

Igår var ytterligare en dag som spenderades i bilen. Vi åkte från campingen i buschen vid tio och påbörjade dagens etapp mot Rotorua! Vi lyssnade på musik och pratade som bara vi två kan. Vi stannade så småningom på en rastplats där vi lagade lunch och planerade upp de kommande dagarna. När vi kom till Whangarei stannade vi på Save Mart för att kolla på kläder igen :D efter det var det dags att leta efter en bensinmack för att tanka. När vi sedan kom in i Auckland blev det Save Mart igen men när vi var klara där hade rusningstrafiken börjat på allvar...så det blev att snigla sig igenom Auckland men vi kom igenom utan problem. När det blev mörkt var det dags för middag, vilket gav oss en rejäl energy boost! Vi sjöng för full hals efter det ett tag och till slut kom vi fram till campingen utanför Rotorua vilket var dagens mål. Gött, å väldigt bra kört om jag får säga det själv!

I morse ringde klockan som vanligt vid 8 och som alla andra dagar var jag redan vaken! Vi gick upp och åt frukost, diskade, packade våra badväskor oh begav oss in till Rotorua. Dagens första mål var Rainbow springs, som vi trodde skulle ha ett vattenland men tji fick vi..men vi fick i alla fall se lite djur!

Vi kommer att åka tillbaka dit senare ikväll när det är mörkt för att se allt i ett annat ljus och eventuellt få se Kiwifåglar! När vi åkte från Rainbow springs åkte vi till i-site där det fanns dusch, som var välbehövlig! Det var otroligt skönt att få duscha och få bort eventuell efterbliven sand från sand boardingen tidigare i veckan. När duschen var avklarad var det dags för lunch och sedan gick vi till en Hot Pool där man kan bada fötterna..varmt var det och efter några minuter var fötterna kräftröda! Det var otroligt skönt och vi satt där ett tag och pratade.

Innan vi åkte vidare var jag bara tvungen att ta ett kort på den kokande leran igen..det går inte att komma ifrån att folk..jag..skulle betala för att få bada i något liknande. När vi väl var i bilen styrde vi mot Save Mart igen men ingen av oss hittade något vi tyckte om så vi åkte in till centrum för att gå på stan. Jag har köpt mig en liten kompis som numera bor på min väska! Han heter Kiwi och är en liten kiwi :D

Nu sitter vi i ena änden av gågatan och lyssnar på musik och har redan gått vårt första varv på nattmarkanden, det kommer att bli flera och då också köp av dagens middag! Det börjar bli mycket folk nu, men det är bara roligt!
Får se vad min dag bjuder på i morgon..kanske blir det ett lerbad, vem vet?