Direktlänk till inlägg 5 april 2016

My first days of the vacation!

Av Josefin Lindberg - 5 april 2016 08:20

Söndag packade jag detmsista jag behövde och åkte mot Levin för att hämta upp Elin så våran ROADTRIP kunde starta. Vi hade inte planerat upp speciellt mycket..eller snarare inget, förutom att vi ville upp till den nordligaste punkten på Nya Zeeland. När vi satt i bilen beslutade vi aty åka mot New Plymouth. Vi stannade i Bulls för middag, Sushi. Vi tog den med oss och stannade i Whanganui där vi hittade en trevlig park.

När vi skulle åka därifrån kollade vi kartan för en gratiscamping som vi kunde stanna på..hahaha, sån tur hade vi inte. Den närmasta vi hittade var lite norr om Hamilton, knappt en timme söder om Auckland. Så med den informationen skulle vi så här i efterhand valt att åka en annan väg. Vi hoppade över New Plymouth då Hamilton är för långt därifrån. Det blev en lång stund i bilen, vi åkte från Tim och Levin vid tre tiden och var framme vid campingen vid elva..då var det bara att flytta alla väskor och bädda i ordning. Vi valde att sova i bilen eftersom det regnade och ett blott tält är inte något vi planerat för! Men bilen funkar bra även att den är ca 10 centimeret för kort...

Måndag bjöd på regn, i alla fall när vi skulle laga frukost så det blev att äta frukost i bilen. Efter det åkte vi till Save mart, jag köpte inget men det var trevligt. Vi åkte sedan in till Hamilton centrum där jag köpte lite smycken och vi åt lunch på Starbucks. Sedan åkte vi till Auckland för att duscha, samma dusch som jag och Johanna använde..den som dörren öppnas automatiskt på efter 6 minuter...mer än så behöver ju inte nämnas. Sedan kollade vi upp nästa gratiscamping och gissa om det kändes drygt, det var långt! Så det bleven lång stund i bilen nu med...

Men med trevligt sällskap, prat och musik går det bra! Vi stannade till på vägen och lagade middag. Vi kom fram till campingen vid tio tiden.
I morse ställde vi klockan på åtta för att vi skulle komma iväg, vi planerade att åka upp till Cape Reinga! När klockan ringde var det bara att gå upp och laga frukost och plocka i ordning i bilen för att bege oss norrut. Vi stannade till på 90 Mile Beach där vi tog bilen ner på stranden! Det blåste en hel del men det var ändå fint. Vi vågade inte köra stranden upp men vi tog en liten svänh i alla fall!

Eftet 90 Mile Beach åkte vi vidare upp till Cape Reinga, den nordligaste punlten på Nya Zeeland. Det var en fin väg upp dit med fin utsikt. När vi kom dit höll vi på att missa/inte fatta vart de två haven möts! Men vi hittade det, det var tur att det blåste annars hade vi nog inte sett det för det blev vågot där de möttes, lite coolt men inte alls vad jag trott...men vi har varit där och sett det!

Men det häftigaste idag var i alla fall vad vi gjorde på vägen tillbaka därifrån, vi stannade till och åkte Sand boardning! Tyvärr blev det inga bilder när vi åkte för vi ville inte få sand i kamerorna men jag tog några bilder från parkeringen. Men det var i alla fall häftigt men liknade pulkaåkning. Vi hade typ en wake board och åkte på sand! Gisses vad det gick och speciellt när jag sprang och tog sats!

Vi stannade senare till på en strand med vit sand, jag hade tänkt skölja bort all sand från Sand Boarningen men det blåste för mycket så det blev bara att njuta av utsikten. Nu sittet vi på McDonalds för vi har inget internet på campingen, vi åker tillbaka till den vi sov på i natt för att komma lite närmare Auckland igen så att vi kan åka vidare på nya äventyr i morgon!

See ya' later bitches!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Lindberg - 27 november 2016 09:55

Idag har jag varit på trevlig och säker resa middag hos Donna och Ricky. Det var en sista middag tillsammans hela familjen innan vi åker till olika länder de två närmaste veckorna. Nicki och James är de första som åker, de åker på torsdag till usa fö...

Av Josefin Lindberg - 13 november 2016 12:23

Jag blev just väckt av en stor jordbävning...inte lika stor som Christchurch som var en 7.2 men en relativt stor en. En som mätte 6.6 med centrum i norra delen av sydön. Den största jag har upplevt, min säng skakade rejält och hundarna skällde. Nu s...

Av Josefin Lindberg - 26 oktober 2016 06:52

Idag har jag varit i Waitomo och besökt två olika lysmasks grottor! Superhäftigt, speciellt när guiden, Taylor, lyste på dem så vi fick se när de rörde på sig och försökte knuffa varandra bort från väggen :) ...

Av Josefin Lindberg - 25 oktober 2016 05:55

Idag har jag varit i Hobbiton! Det var otroligt vackert men jag hade otur med vädret. Det regnade till och från men jag kom förberedd med paraply i högsta hugg :) Det finns inte så mycket att säga annars, bilderna talar för sig själva! ...

Av Josefin Lindberg - 24 oktober 2016 03:30

Nu är jag på semester och det är så skönt. Igår packade jag bilen och åkte till Taupo. Jag kommer att utgå härifrån hela veckan. Jag har planerat upp saker att göra varje dag fom idag tom torsdag. Idag har jag hoppat fallskärm! Gissa om det var kul, ...

Ovido - Quiz & Flashcards